FAZÉK

Ez a legjobb sós nasi, ha nem akarsz hízni

Sós, fokhagymás rágcsálnivalóra vágysz, de lehetőleg ne hizlaljon? Akkor ezt a zelleres finomságot neked találták ki. Ha eddig nem szeretted a zellert, akkor is adj neki egy esélyt, mert akár hiszed, akár nem, de a fűszerezés hatására egyáltalán nem fogod érezni a zeller jellegzetes ízét!

A zellergumó messze földön híres gazdag ásványianyag-tartalmáról. A kalcium, a foszfor, a vas, a magnézium és a kálium is nagy mennyiségben található meg benne. Erősíti az immunrendszert, serkentőleg hat a veseműködésre, még a vesehomokot is képes kihajtani. De az emésztési panaszoknak is kiváló népi gyógyszere, sőt sokak szerint szerelmi ajzószerként is beválik. A fogyókúrába is remekül beilleszthető. Így ha valamilyen, fűszeres, sós rágcsálnivalóra vágysz, jobb, ha egy ilyen értékes, ám kalóriaszegény zöldségből készíted el, hogy bűntudat nélkül nassolhass.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Fokhagymás-zöldfűszeres zellerropogós

Zellerropogós 01

Fotó: Pixabay.com

Hozzávalók:

  • 1 nagyobb zellergumó
  • 15 dkg reszelt sajt: füstölt, trappista, vagy akár parmezán
  • 2 gerezd fokhagyma összenyomva
  • só és bors ízlés szerint
  • vegyes, szárított zöldfűszerek (legjobb a provence-i fűszerkeverék) ízlés szerint
  • 1 kanál étolaj a sütéshez

Így készítsd el:

  1. A zellert hámozd meg, majd főzd meg forró vízben. Ha nem szereted a jellegzetes ízét, főzd fedő nélkül, így enyhül az aromája.
  2. A megpuhult, még forró zellert tedd turmixgépbe, és add hozzá a reszelt sajtot, hogy megolvadjon. Turmixold össze, és közben add hozzá a sót, a borsot, a fokhagymát és a zöldfűszereket. Majd folytasd a turmixolást, amíg egynemű, formázható masszát nem kapsz.
  3. Formázz golyókat, vagy lapos „tócsnikat” a masszából, kend meg őket étolajjal, majd tedd 200 Celsius-fokra előmelegített sütőbe.
  4. Süsd őket kb. 20 perc alatt aranybarnára, és máris tálalhatod.

Ripost előfizetés banner

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?