Orbán Balázs Magyar Péternek: A futtatóid döntenek rólad!

POLITIK
Létrehozva: 2021.07.09.

Pokoli kánikulában is jól fogsz aludni, ha ezeket a trükköket beveted!

Az alvászavar szinte népbetegségnek számít, hol a stressz, hol a meleg tart minket ébren. De mit tehetsz, hogy a nyári melegben is jó aludj?

Szerző Horváth Gabi

A megfelelő mennyiségű és minőségű alvás az egészség egyik legfontosabb feltétele. Ám sajnos a legtöbbünk életében gyakori vendég az alvászavar: van, hogy a stressz, a fejünkben kavargó gondolatok miatt nem tudunk aludni, ilyenkor, nyáron pedig a meleg, de akár még egy szúnyog is ébren tarthat. De vajon mit tehetünk, hogy jobban aludjunk? Mutatjuk is a hasznos és bevált trükköket!

A jó éjszakai alvást nappal alapozhatod meg
Fotó: Pixabay.com

Alvászavar ellen legjobb a napfény!

A jó alvás nappal, a napfényben kezdődik. A természetes fény ugyanis elősegíti, hogy a szervezetünkben beálljon az alvás és az ébrenlét természetes, egészséges ritmusa. A természetes fény, illetve annak hiánya, a nappal és az éjszaka váltakozása segít szabályozni az alvást segítő melatonin hormon termelődését. Ha pedig ebből elég termelődik, a megfelelő időben álmosodunk el, és képesek leszünk könnyen elaludni. Vagyis igyekezz legalább napi 20 percig természetes fényben tartozkodni, a szabadban sétálni.

Este igyál kevesebb folyadékot!

A megfelelő folyadékfogyasztás nagyon fontos az egészség szempontjából. Ám ha este sokat iszol, éjjel felébredsz majd, mert vécére kell menned, így fáradtan ébredhetsz. Érdemesebb a napi 2,5 liter folyadékot úgy elosztani, hogy a nagy részét nappal fogyaszd el. Éjszaka azonban jó, ha van az ágyad mellett egy pohár víz, mert a szomjúság is felébreszthet. Ha ilyenkor iszol egy kortyot, hamarabb visszaalszol majd.

Lefekvés előtt néhány órával kapcsolj ki mindent!
Fotó: Pixabay.com

Kapcsolj ki mindent!

A képernyők kék fénye egyenes út az alvászavar felé. A legjobb, ha lefekvés előtt két órával már minden kütyüt kikapcsolsz – a tévét is beleértve. Ha ilyenkor valamilyen csendes szórakozásra vágysz, inkább olvass. Ha pedig éjszaka felébredsz, és nem tudsz visszaaludni, ne a telefonoddal foglald el magad!

A magnézium segít az alvászavar kivédésében!

A magnézium támogatja az izmok és az idegrendszer ellazulását, így a pihentető alvásban is segít. Ha megjelent az alvászavar az életedben, egyél minél több mandulát, tökmagot, zöld, leveles zöldséget, avokádót és banánt, de étrend-kiegészítő formájában is szedhetsz magnéziumot – természetesen az orvossal megbeszélve.

Vigyázz a stresszhormonnal!

Ha a sok a stressz az életedben, akkor valószínűleg a szervezetedben is magas a kortizol stresszhormon szintje, ez pedig rontja az alvásod minőségét. Épp ezért érdemes hatékony módszereket találnod a stresszoldásra. AZ első lépés az, hogy lefekvés előtt már ne nézz krimit vagy horrort, ne ekkor akard megbeszélni a pároddal a nézeteltéréseiteket, sőt, ha lehet, a híradót se lefekvés előtt nézd. Inkább végezz légzőgyakorlatokat, jógázz, vagy egyszerűen sétálj egyet lefekvés előtt. A mozgás jót tesz, de a kimerítő edzést szintén ne közvetlenül lefekvés előttre időzítsd!

Egy rövid délutáni szieszta segít, hogy éjszaka is jobban aludj
Fotó: Pixabay.com

Sziesztázz!

Furcsa módon a kimerültség is megakadályozhatja, hogy éjszaka pihentetően aludj Ha átveszed a mediterrán népektől a napközbeni szieszta jó szokását, elég energiád lesz a délután átvészeléséhez, és az éjszakai alvásod is jobb lesz. A szakértők szerint legfeljebb napi 20 percet aludj, mert egy ennél hosszabb és mélyebb délutáni alvás után bágyadtnak, álmosnak érezheted magad, ahelyett, hogy feltöltődnél energiával.

origo.hu

Óriási siker volt itthon is a német A klinika - így néznek ki a szereplők 35 évvel később

ripost.hu

Rettentően nehéz IQ-teszt, ami a személyiségedre is magyarázatot ad

borsonline.hu

Magára haragította a közönséget, balul sült el az énekesnő fellépése

hirtv.hu

A természet lassan visszaveszi Kispest első polgármesterének patkánytanyává lett házát

ripost.hu

A Merkúr a Bikába lép: négy csillagjegynek nagy meglepetést tartogatnak az égiek

hirtv.hu

Dimitrij Medvegyev: Ha ez így megy tovább, a garantált biztonsági övezet valahol a lengyel határon lesz.

ripost.hu

Itt a vége? Még a képeket is törölte Sebestyén Balázs felesége

travelo.hu

Videó: Cápauszonyt véltek látni a Balatonban, a találgatásoknak se vége, se hossza

ripost.hu

Kiderült Katalin és Vilmos titka, kitálalt a komornyik

ripost.hu

Május végén fordul a kocka, ezekre a csillagjegyekre rámosolyognak az égiek

ripost.hu

Szerelem a láthatáron: három csillagjegyre júniusban boldogság vár

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

MEDICINA

Így készíti ki a szervezetünket az óraátállítás

MEDICINA

Csodálatos gyógyereje van a pitypangnak, mutatjuk, hogyan készítsd el

MEDICINA

Ha így alszol éveket fiatalodhatsz, már egyetlen éjszaka alatt is

MEDICINA

Itt a megoldás: Lefogyott és legyőzte a pajzsmirigybetegségét Tünde

MEDICINA

Soha többet nem lesz fogköved, ha ezt az egyszerű módszert kipróbálod

MEDICINA

Ártatlannak tűnhet, ezekkel növeled mégis a demencia kockázatát

MEDICINA

Lehull a lepel! Ezért működnek a mai napig anyáink gyógyító praktikái

MEDICINA

2 egyszerű arcápolási trükk, amitől sokkal gyorsabban eltűnnek a ráncaid