MEDICINA

Elmúltál 40 és rosszul alszol? Itt a megoldás!

40 felett sokan alszanak rosszabbul, mint korábban: nem tudnak elaludni, vagy felébrednek az éjszaka közepén, és a visszaalvással vannak gondjaik. De vajon mit tehetsz, hogy pihentető legyen az éjszakád, és ne kezdd fáradtan a következő napot?
  • Szerző: Ripost

Csökkentsd a stresszt

A stressz és a szorongás az alvásproblémák egyik leggyakoribb oka. Érdemes elsajátítani a relaxáció technikáit, jógázz, de ha súlyos a helyzet, szakemberhez, pszichológushoz, pszichiáterhez fordulni sem szégyen.

Gyakorold a mindfulnesst

A mindfulness nem más, mint a pillanatban élés művészete, amikor a zűrzavaros gondolataink helyett a környezet hangjaira, illataira, látványára koncentrálunk. Egy kísérletben a mindfulness-t gyakorlók alvása jobb volt, mint azoké, akikkel az egészséges alvási szokásokat gyakoroltatták be.

Keress segítséget a hőhullámok ellen

Sok nőnek ebben az életkorban a hormonális változások miatt vannak alvásproblémái. A menopauza közeledtével a hőhullámok ébreszthetnek fel, és tehetik tönkre az éjszakáidat. Azt, hogy szükséged van-e hormonpótlásra, mindenképp az orvosoddal beszéld meg, de az mindenképpen jó ötlet, ha a hálószobád nem melegebb 20 Celsius-foknál.

Vizsgáltasd ki, nincs-e alvási apnoéd

Az alvási apnoé, azaz az alvás közbeni légzéskimaradás a férfiak körében gyakoribb, de a nőknél is előfordul. Ha reggel annak ellenére, hogy átaludtad az éjszakát, fáradtan kelsz, vagy a hálótársad a horkolásodra panaszkodik, menj orvoshoz, mert az alvási apnoé több fronton is rongálja az egészségedet. Erre a problémára azonban van kezelés, és a kutatások szerint még az időskori mentális problémákat is megelőzheti, aki kezelteti az alvási apnoéját.

 

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?