MEDICINA

Kitört rajtad az allergia? Ezeket a hibákat ne kövesd el soha!

A szezonális pollenallergia sokak életét keseríti meg, jobb esetben csak orrfolyás, szemviszketés, rosszabb esetben sokkal durvább tüneteket is tud okozni.
címkék:
  • Szerző:

Pont az év legszebb időszakában szenvednek a legtöbben ezektől a kellemetlen vagy már kínzó tünetektől, és ha téged vagy családtagodat is érinti az allergia, fontos tudatosan törekedni arra, hogy minimálisra csökkentsd az allergénnel való találkozást.

Allergia 01

A tavasz kellemetlenségeket is hozhat az allergiásoknak
Fotó: Pixabay.com

  1. Első és legfontosabb tanács, hogy ne becsüld le a gyógyszeres terápiát!

Minden meg kell tenned annak érdekében, hogy minimálisra csökkentsd az allergia tüneteit, mert a szénanátha nem ártalmatlan, hanem krónikus betegség, és nem múlik el egyszerűen, ezért komolyan kell venni. Kezelés nélkül elhúzódhat és idővel allergiás asztma lehet a szövődménye. A szénanátha és az asztma gyakran egy életen át megmaradnak.

  1. Kerüld a keresztreakciót okozó gyümölcsöket, zöldségeket!

Bizonyos gyümölcsök keresztreakciót okozhatnak a pollenszezonban, ilyen párosítás például a parlagfű-dinnye, üröm-zeller, nyír-alma, körte. Érdemes utánanézni, hogy milyen keresztreakció társul az adott pollen allergiához, és a rizikós zöldségeket, gyümölcsöket főként a pollenszezonban kerülni kell.

  1. Ne hagyd, hogy a gyomok elszaporodjanak a kertben, lakókörnyezetedben!

Rendszeres fűnyírással, gyomírtással megakadályozhatod, hogy a fű és a gyomok virágzásnak induljanak és nem kívánatos polleneket bocsássanak ki magukból.

  1. Kerüld a sétákat a szabadban délelőttönként és szeles időben!

A növények főként a reggeli órákban bocsátanak ki pollent, ezért délelőtt sokkal koncentráltabb a pollenszám a levegőben, mint délután. Szeles időben a leülepedett virágpor felkavarodik, ilyenkor is kerülni kell a szabadban való tartózkodást. Eső után a legjobb kint lenni, mert szépen kitisztul a levegő, valamint késő délutánonként, amikor nem olyan koncentrált a levegőben lévő pollenszám.

  1. Ne szárítsd a szabad levegőn a ruhákat, ágyneműket!

A pollen könnyen megtapad a száradó ruhákon, és ha az ágynemű is szennyeződik vele, éjszaka is kellemetlen tüneteid lehetnek. Érdemes az utcai ruhát is hazaérve lecserélni, hogy otthon ne erősödjenek az allergiás tünetek.

  1. Gyakori mosakodás, rendszeres hajmosás!

Napközben többször is mosd le alaposan a kezed, arcod, szemed környékét, hogy eltüntesd magadról az irritációt kiváltó szemcséket. Lehetőség szerint naponta moss hajat, hogy ne tudjon a pollen a hajadba sem lerakódni.

  1. Kerüld a szellőztetést!

A gyakori szellőztetéssel rengeteg pollen kerülhet be a lakásodba, ami aztán még több kellemetlen tünetegyüttest okozhat. Szereltess fel pollenhálókat az ablakokra és egy légtisztító berendezés is sokat segíthetne azon, hogy megszabadulj a levegőben szálló allergénektől.

címkék:
Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?