MEDICINA

A leg­ol­csóbb vi­ta­mint a pi­a­con ke­resd

Arány­lag ke­ve­set eszünk e hét­köz­napi zöld­ség­ből, pedig a ká­poszta a leg­egész­sé­ge­sebb és a leg­ol­csóbb hazai C-vi­ta­min­for­rás! Annyi vál­to­zata van, hogy ha min­den nap be­ve­ted, akkor sem unod meg.
(Fotó: Pinterest)
(Fotó: Pinterest)

 

5 érv, amiért érdemes rákapni

  1. A káposztafélékben rengeteg a vitamin, igen hatékonyan erősítik az immunrendszert
  2. Rákellenesek, különösen a gyomor, a bélrendszeri és a légúti daganatok megelőzésében segítenek
  3. Magas a rosttartalmuk, így serkentik az emésztést, eközben tisztítják a bélrendszert. Méregtelenítésben verhetetlenek.
  4. A káposztákban található mustárolaj antibakteriális, ezért gyulladáscsökkentő, fájdalomcsillapító, fertőtlenítő hatással van kívül-belül a szervezetünkre
  5. Kalóriatartalmuk alacsony, fogyókúrás étrendekbe jól illeszthetők

Fejeskáposzta: a legjobb probiotikum

(Fotó: Pinterest)
(Fotó: Pinterest)

Friss leveleket sebek, bőrbetegségek gyógyítására, fájdalomcsillapításra használtáka népi gyógyászatban. Remekül serkenti az emésztést, és hatásos gyomorfekélyre is. A belőle készült savanyított változat hihetetlenül regenerálja a bélflórát.

Így edd: A legjobb salátákba nyersen reszelve, de párolva szárnyasok mellé is ajánlják. A nyers és savanyú káposzta leveleibe töltelékeket csomagolhatsz, amiket sütni és főzni is lehet. Köménymaggal igazán karakteres.

Kelkáposzta: a szépségtapasz

(Fotó: Pinterest)
(Fotó: Pinterest)

Különösen alkalmasemésztési problémákra, gyulladások kezelésére.De pakolásként is használhatod pattanásra, herpeszre, csípésre, sebekre, övsömörre is. Szoptatós anyukák kiszáradt mellbimbóján is gyorsan regenerálja.

Így edd: Ideális főzelékekbe, levesekbe vagy rakott egytálételekbe. Majorannával, fokhagymával ízesítsd!

Eközben a címlapon

Vöröskáposzta: diéta démon

(Fotó: Pinterest)
(Fotó: Pinterest)

Az egyik legerősebb antioxidáns, melyet a mellrák egyik ellenszereként tartanak számon. B és C-vitamin tartalma kiugróan magas. Étkezés után hosszú ideig jóllakottság érzetet kelt, ezért az egyik legjobb diétás zöldségünk.

Így edd: Nyersen ideális salátákba reszelve, párolva remek köret vadak és vörös húsú szárnyasok mellé. Köménymaggal, mézzel, savanykás almával jól harmonizál.

Kelbimbó: méregtelenít

(Fotó: Pinterest)
(Fotó: Pinterest)

Hosszú tárolás mellet is friss marad és nagy hidegben is megőrzi vitamintartalmát.Télen ajánlatos minél többet fogyasztani. Serkenti az emésztést, rostjai letisztítják a bélfalra tapadt káros salakanyagokat.

Így edd: Önmagában ideális köret, amit lehet párolni, főzni vagy sütni  – remek rakott egytálételekhez. A fokhagymaés a fenyőmag remek társa. Ne főzd túl!

Kínai kel: a kelet varázsa

(Fotó: Pinterest)
(Fotó: Pinterest)

A kínai és a japán konyha egyik alapzöldsége, általában salátalevélként, azaz nyersen fogyasztják. C-vitamin és ásványi anyag tartalma igen magas.

Így edd: Ázsiai ételekbe mindig teheted. De hagyományos fogásokhoz is használhatod kelkáposzta helyett.

Tipp: A kínai kel nem egyezik meg a kínai káposztával (pak choi), mely szintén alacsony kalóriatartalmú könnyen emészthető vitaminforrás! Wokban fokhagymával, gyömbérrel sütik meg hirtelen, és kifőzött kínai tésztákkal keverik össze.

Hoppá ez érdekes!

A káposztafélék családjába tartozik a karfiol, a brokkoli és a karalábé is! Sőt, a torma, a retek, és a zsázsa is egy-egy távoli rokon.