DIÉTA

Fi­gyelj, ezek­ben az éte­lek­ben több vas van, mint a hús­ban!

A vörös hús­ban ta­lál­ható a leg­több vas, de sze­ren­csére más for­rá­sok­ból is meg­sze­rez­he­ted ezt az ás­vá­nyi anya­got. A leg­fon­to­sabb mégis az, hogy C-vi­ta­min tar­talmú élel­mi­sze­rek­kel, pél­dául cit­rom­lé­vel se­gítsd e fon­tos anyag fel­szí­vó­dá­sát a szer­ve­ze­ted­ben.
címkék:

Vörösbab

A vörösbabban rengeteg a rost és a fehérje, ehhez jön hozzá csészénkénti 4 mg-os vastartalma. A termékeny korú nőknek, akiknek a legnagyobb a napi vasszükséglete, 15 mg vasat ajánlott naponta elfogyasztani.

Spenót

Egy csésze párolt spenótban 6 mg vas van, ráadásul a napi kalciumszükséglet közel egyharmadát, és a napi A-vitamin szükséglet egészét is magadhoz veszed vele.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Mángold

Nem szereted a spenótot? Akkor próbáld ki a párolt mángoldot, amelyben csészénként 4 mg vas van.

Lencse

Minden csésze főtt lencsében 7 mg vas van, így érdemes időnként lencselevest vagy lencsefőzeléket készíteni.

Zabpehely

Fél csészénként 4 mg vas van benne. Nem véletlen, hogy a zabpehely az egyik legjobb reggeli.

címkék: