MEDICINA

Ezt a 2 vi­ta­mint min­den nőnek rend­sze­re­sen kéne szed­nie

A K- és a D-vi­ta­min kulcs­fon­tos­ságú a női szer­ve­zet szá­mára. Is­merd meg e ket­tős kom­bi­ná­ci­ó­já­nak ha­tá­sait. Mu­tat­juk, miért ér­de­mes na­ponta szed­ned őket!
  • Szerző: F. E.

A nők egészségéhez elengedhetetlen a kellő mennyiségű D3 és a K2 vitamin. Ha ezt a két vitamint együtt alkalmazod, lényegesen növeled a szervezet ellenálló-képességét, egyúttal sokat javíthatsz az immunrendszereden.

Fotó: 123RF
EZEKET OLVASTAD MÁR?

A D-vitamin meghatározó szerepet játszik a csontok erősségének megőrzésében, hiányában pedig olyan krónikus betegségek alakulhatnak ki, mint az asztma, a depresszió, az álmatlanság és a különböző fogágybetegségek.

A D-vitamint természetes módon a napfény segítségével állítja elő a szervezet, különösen télen és tavasszal szinte minden nő D-vitamin hiánnyal küzd.

Ez a vitamin leginkább halakban (tonhalban és a lazacban), gombában, tojássárgájában és tejtermékekben fordul elő.

Fotó: 123RF

A K-vitamin kulcsfontosságú szerepet játszik a normális véralvadáshoz. Hiányában fogszuvasodás, szív- és érrendszeri valamint bizonyos típusú rákos (máj, tüdő és prosztata) megbetegedések nagyobb eséllyel fordulnak elő.

A K-vitamin természetes módon a leveles zöldségekben, például a spenótban, a káposztafélékben; és a gyümölcsökben található számottevő mennyiségben. A tojás és a kemény sajt is jócskán tartalmaz K-vitamint.

Eközben a címlapon

A D3- és a K2-vitamin együtt alkalmazása pedig nélkülözhetetlen az erős és egészséges csontok fenntartásához, különösen a nők számára, akiket 50 felett erősen érint a csontritkulás veszélye.