FITTFAZÉK

A világ legegészségesebb chipse nem krumpliból készül!

Rozmaringgal fûszerezett nasi, amit képtelenség abbahagyni. Egészséges, egyszerûen elkészíthető, zamatos, ropogós őszi finomság.

Érdemes kipróbálnod, még akkor is, ha a cékla nem tartozik a kedvenceid közé. Meg fogsz lepődni, milyen kellemes az íze, és milyen finom ropogós megsütve.

A csodagumóban számos vitamin (A, B és C és folsav), illetve ásványi anyag (foszfor, kén, kálium, nátrium és magnézium) található. Ennek köszönhetően a cékla gyógyhatása igen szerteágazó. Bevethetjük influenza, nátha, gyomorpanaszok, visszér, magas vérnyomás, daganatos betegségek, emésztési problémák, menstruációs zavarok, vérszegénység, de még depresszió esetén is.

Előkészítés: 10 perc. Sütés: 20 perc.

HOZZÁVALÓK: 3-4 személyre:

  • 3 közepesnél nagyobb cékla (megmosva, meghámozva)
  • olívaolaj
  • tengeri só
  • fekete bors
  • 2-3 friss rozmaring ágacska (a lehúzott levélkék durván összevágva)

ELKÉSZÍTÉS:

1. Melegítsd fel a sütőt 190 Celsius fokra, és helyezd a tepsi tartó rácsot a sütőben középre.

2. Vékonyan szeld el a céklákat mandolin zöldségszeletelővel vagy egy éles késsel. Lehetőség szerint egyenlően és vékonyra vágd, hogy sütés után ropogóssá váljon. Az a jó vastagság, ha szeletelésnél bepördül a széle.

3. Oszd el egyenletesen két tepsiben, és lehelet vékonyan kend meg olívaolajjal. Szórd meg egy csipet tengeri sóval és a rozmaringgal. Rendezd el a szeleteket egy rétegben, úgy hogy ne érjenek egymáshoz.

4. Süsd a sütőben 15-20 percig, vagy amíg kicsit megbarnul és ropogós nem lesz. Nagyon figyeld, mert könnyen megég.

 5. Vedd ki a sütőből, hagyd kihűlni, és már kész is.

Tipp:

1. Rozmaring helyett vagy mellette használhatsz borsot is.

2. Krumplihámozóval is megpróbálhatod a szeletelést, de a legkényelmesebb a mandolinnal.