kulcsár edina
A Nébih oldalán folyamatosan frissül a lista, amelyen ellenőrizhető, hogy mely termékek lettek kisebbek a megszokotthoz képest.
Hogyan lehet a legegyszerűbben átverni egy átlagos vásárlót? Kevesebbet kell adni ugyanazért a pénzért vagy még drágábban. Egyre több olyan termék van sajnos a boltok polcain, amelyek a jól megszokott kiszereléshez képest összementek, de az áruk nem lett olcsóbb.
Valljuk be, mi is sokszor csak rutinból levesszük a polcokról a jól bevált és megszokott termékeket, nem is jut eszünkbe, hogy leellenőrizzük, hogy ugyanakkora-e, mint a múlt héten volt. A kormány intézkedésének köszönhetően azonban már nem olyan könnyű átverni a vásárlókat, hiszen azon termékeknél, amelyek kisebb kiszerelésbe kerültek át, azoknál egy figyelem felhívó tábla szerepel.
Aki pedig az összes ilyen terméket látni szeretné, annak érdemes ellátogatnia a Nébih honlapjára, ahol egy folyamatosan bővülő és frissülő listán lehet ellenőrizni az összezsugorított termékeket. Bár már korábban is körbenéztünk az oldalon, most újra felkerestük, és kíváncsiak voltunk, hogy áprilisban mely további termékekkel bővült a lista.
Hoztunk pár példát:
Bejelentő cégnév: Penny-Market Kft.
Korábbi termékméret: 850 g
Új, csökkentett termékméret: 800 g
Bejelentő cégnév: Penny-Market Kft.
Korábbi termékméret: 500 g
Új, csökkentett termékméret: 400 g
Bejelentő cégnév: Maus Kft.
Korábbi termékméret: 450g
Új, csökkentett termékméret: 400g
Bejelentő cégnév: Unilever Mo. Kft.
Korábbi termékméret: 3x260g
Új, csökkentett termékméret: 2x260g
Bejelentő cégnév: Kedvenc Kereskedőház Zrt.
Korábbi termékméret: 125 g
Új, csökkentett termékméret: 100 g
Bejelentő cégnév: Henkel Magyarország Kft.
Korábbi termékméret: 100 tabletta
Új, csökkentett termékméret: 95 tabletta
A zsugorflációról készült korábbi videónkat itt tudod megnézni:
A Ripost korábban utánajárt annak, hogy melyek a multik által használt leggyakoribb trükkök. Abban a cikkünkben bemutattuk a top 5 trükköt, amivel a leggyakrabban és a legkönnyebben tudják átejteni a vásárlókat:
1, Mennyiségi hullámvasút
A multik nemcsak Magyarországon, hanem más országokban is mindent megtesznek a minél nagyobb profit elérése érdekében. A német Bild példaként említi az egyik legnépszerűbb csipszmárkát, a Pringlest. Az elmúlt években 200, 170, 195, 180, 165, 190 és 185 grammos kiszerelésben is elérhető volt. A mérettől függetlenül az ár soha nem csökkent, éppen ellenkezőleg, 2006 óta 90 százalékkal, vagyis majdnem a duplájára drágult.
2, Használj többet!
Annak érdekében, hogy egy-egy termék minél hamarabb elfogyjon, előfordulhat, hogy a hátoldalon feltüntetett ajánlást megváltoztatják. Szirupoknál, szörpöknél, koncentrátumoknál érdemes ezeket figyelni. A lényeg, hogy ugyanannyi folyadékhoz több koncentrátumot javasolnak, így a termék hamarabb elfogy, azaz a vevő hamarabb kell, hogy újat vásároljon belőle.
3, Új név, régi recept
A régi 7days kétszersültek is jócskán megdrágultak. Igaz, már más néven. Németországban 2023 óta már TUC név alatt érhető el ugyanazon recept és kiszerelés alapján a közkedvelt kétszersült. Az ára azonban több mint a duplájára nőtt. A változás az új brand miatt nem tűnt fel szinte senkinek.
4, Változó kiszerelések
Különböző boltokban, különböző kiszerelésekben árulnak termékeket. Erre jó példa a Coca-Cola. Van belőle 0,33L, 0,5L, 1L, 1,25L, 1,75L, 2L és 2,225 liter is. Az ember nehezen tudja megjegyezni, hogy melyik boltban éppen melyik kiszerelés mennyibe kerül. Ez jó lehetőség a trükkös árképzésre.
5, Silányabb alapanyagok
Vannak olyan gyártók is, akik az idő előrehaladtával silányítanak a termékük minőségén. Erre a leginkább bevált módszer, hogy növelik a víz mennyiségét egy adott termékben, miközben egy drágább összetevőt csökkentenek benne.