INSIDER

Szerző WM

Létrehozva: 2024.03.12.
Módosítva: 2024.03.12.

Itt a lista! Újabb termékek mentek össze a boltok polcain

Nincs megállás, a Nébih honlapján naponta frissül azon áruk listája, amelyeknek a kiszerelése a közelmúltban megváltozott. Immár nem lehet a csomagolás változtatásával rejtett módon árat emelni.

Egyre nagyobb biztonságban vásárolhatnak az emberek a nagy üzletláncokban. A kormány legújabb intézkedésének köszönhetően a boltok polcai figyelemfelkeltő kiírásokkal tudatják, ha egy termék kiszerelése kisebb lett a korábban megszokottnál. 

Ilyen feliratokkal hívják fel a vásárlók figyelmét, hogy a  közkedvelt fahéj márka régebben 20 grammos volt, ma már csak 16 grammos. / Fotó: Fügedi Richárd

Az elmúlt években egyre több termék csomagolási mennyisége csökkent észrevétlenül, köztük olyan hétköznapi cikkek, mint a zöldségkeverékek, a vécépapír, a félzsíros túró, az őrölt fahéj, a fogkrém és a népszerű jégkrémek – miközben az áruk vagy maradt vagy még drágult is. Korábban azonban ezekre a gyártói trükközésekre csak akkor derült fény, ha valaki fejben tartotta egy-egy áru kiszerelését és szemfülesen észrevette, hogy az hirtelen megváltozott. 

Március elsejétől azonban a nagyobb áruházláncok üzleteiben kötelesek az adott termékeknél feltüntetni az esetleges változást.  

A Ripost annak járt utána, hogy mely termékekkel frissült a Nébih kiszereléscsökkentés jelző listája:

  • Alpro Gluténmentes zabital hozzáadott vitaminokkal

Bejelentő cégnév: Danone Magyarország Kft.
Korábbi termékméret: 1000 ml
Új, csökkentett termékméret: 750 ml

  • Haribo Chamallows Barbecue

Bejelentő cégnév: HARIBO Hungária Kft.
Korábbi termékméret: 100 g
Új, csökkentett termékméret: 90 g

  • Dixi Menü Gasztro Dinók 

Bejelentő cégnév: Maus Kft.
Korábbi termékméret: 5000 g
Új, csökkentett termékméret: 4400 g

  • Horváth Süti Csavart Sós Rúd

Bejelentő cégnév: Horváth és Társa No1' Kft.
Korábbi termékméret: 300 g
Új, csökkentett termékméret: 250 g

  • Mizo szeletelt trappista sajt

Bejelentő cégnév: Kedvenc Kereskedőház Zrt.
Korábbi termékméret: 125 g
Új, csökkentett termékméret: 100 g

  • COCCOLINO öblítőkoncentrátum

Bejelentő cégnév: Unilever Mo. Kft.
Korábbi termékméret: 1680 ml
Új, csökkentett termékméret: 1600 ml

A zsugorflációról készült korábbi videónkat itt tudod megnézni:

Máshogy is trükköznek a multik

A Ripost korábban utánajárt annak, hogy melyek a multik által használt leggyakoribb trükkök. Abban a cikkünkben bemutattuk a top 5 trükköt, amivel a leggyakrabban és a legkönnyebben tudják átejteni a vásárlókat:  

1, Mennyiségi hullámvasút

A multik nemcsak Magyarországon, hanem más országokban is mindent megtesznek a minél nagyobb profit elérése érdekében. A német Bild példaként említi az egyik legnépszerűbb csipszmárkát, a Pringlest. Az elmúlt években 200, 170, 195, 180, 165, 190 és 185 grammos kiszerelésben is elérhető volt. A mérettől függetlenül az ár soha nem csökkent, éppen ellenkezőleg, 2006 óta 90 százalékkal vagyis majdnem a duplájára nőtt az ára. 

2, Használj többet!

Annak érdekében, hogy egy-egy termék minél hamarabb elfogyjon, előfordulhat, hogy a hátoldalon feltüntetett ajánlást megváltoztatják. Szirupoknál, szörpöknél, koncentrátumoknál érdemes ezeket figyelni. A lényeg, hogy ugyanannyi folyadékhoz több koncentrátumot javasolnak, így a termék hamarabb elfogy, azaz a vevő hamarabb kell, hogy újat vásároljon belőle.

3, Új név, régi recept

A régi 7days kétszersültek is jócskán megdrágultak. Igaz, már más néven. Németországban 2023 óta már TUC név alatt érhető el ugyanazon recept és kiszerelés alapján a közkedvelt kétszersült. Az ára azonban több mint a duplájára nőtt. A változás az új brand miatt nem tűnt fel szinte senkinek. 

4,  Változó kiszerelések

Különböző boltokban, különböző kiszerelésekben árulnak termékeket. Erre jó példa a Coca Cola. Van belőle 0,33L, 0,5L, 1L, 1,25L, 1,75L, 2L és 2,225 liter is. Az ember nehezen tudja megjegyezni, hogy melyik boltban éppen melyik kiszerelés mennyibe kerül. Ez jó lehetőség a trükkös árképzésre. 

5, Silányabb alapanyagok

Vannak olyan gyártók is, akik az idő előrehaladtával silányítanak a termékük minőségén.  Erre a leginkább bevált módszer, hogy növelik a víz mennyiségét egy adott termékben, miközben egy drágább összetevőt csökkentenek benne. 

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek