tóth gabi
Nincs megállás, a Nébih honlapján naponta frissül azon áruk listája, amelyeknek a kiszerelése a közelmúltban megváltozott. Immár nem lehet a csomagolás változtatásával rejtett módon árat emelni.
Egyre nagyobb biztonságban vásárolhatnak az emberek a nagy üzletláncokban. A kormány legújabb intézkedésének köszönhetően a boltok polcai figyelemfelkeltő kiírásokkal tudatják, ha egy termék kiszerelése kisebb lett a korábban megszokottnál.
Az elmúlt években egyre több termék csomagolási mennyisége csökkent észrevétlenül, köztük olyan hétköznapi cikkek, mint a zöldségkeverékek, a vécépapír, a félzsíros túró, az őrölt fahéj, a fogkrém és a népszerű jégkrémek – miközben az áruk vagy maradt vagy még drágult is. Korábban azonban ezekre a gyártói trükközésekre csak akkor derült fény, ha valaki fejben tartotta egy-egy áru kiszerelését és szemfülesen észrevette, hogy az hirtelen megváltozott.
Március elsejétől azonban a nagyobb áruházláncok üzleteiben kötelesek az adott termékeknél feltüntetni az esetleges változást.
A Ripost annak járt utána, hogy mely termékekkel frissült a Nébih kiszereléscsökkentés jelző listája:
Bejelentő cégnév: Danone Magyarország Kft.
Korábbi termékméret: 1000 ml
Új, csökkentett termékméret: 750 ml
Bejelentő cégnév: HARIBO Hungária Kft.
Korábbi termékméret: 100 g
Új, csökkentett termékméret: 90 g
Bejelentő cégnév: Maus Kft.
Korábbi termékméret: 5000 g
Új, csökkentett termékméret: 4400 g
Bejelentő cégnév: Horváth és Társa No1' Kft.
Korábbi termékméret: 300 g
Új, csökkentett termékméret: 250 g
Bejelentő cégnév: Kedvenc Kereskedőház Zrt.
Korábbi termékméret: 125 g
Új, csökkentett termékméret: 100 g
Bejelentő cégnév: Unilever Mo. Kft.
Korábbi termékméret: 1680 ml
Új, csökkentett termékméret: 1600 ml
A zsugorflációról készült korábbi videónkat itt tudod megnézni:
A Ripost korábban utánajárt annak, hogy melyek a multik által használt leggyakoribb trükkök. Abban a cikkünkben bemutattuk a top 5 trükköt, amivel a leggyakrabban és a legkönnyebben tudják átejteni a vásárlókat:
1, Mennyiségi hullámvasút
A multik nemcsak Magyarországon, hanem más országokban is mindent megtesznek a minél nagyobb profit elérése érdekében. A német Bild példaként említi az egyik legnépszerűbb csipszmárkát, a Pringlest. Az elmúlt években 200, 170, 195, 180, 165, 190 és 185 grammos kiszerelésben is elérhető volt. A mérettől függetlenül az ár soha nem csökkent, éppen ellenkezőleg, 2006 óta 90 százalékkal vagyis majdnem a duplájára nőtt az ára.
2, Használj többet!
Annak érdekében, hogy egy-egy termék minél hamarabb elfogyjon, előfordulhat, hogy a hátoldalon feltüntetett ajánlást megváltoztatják. Szirupoknál, szörpöknél, koncentrátumoknál érdemes ezeket figyelni. A lényeg, hogy ugyanannyi folyadékhoz több koncentrátumot javasolnak, így a termék hamarabb elfogy, azaz a vevő hamarabb kell, hogy újat vásároljon belőle.
3, Új név, régi recept
A régi 7days kétszersültek is jócskán megdrágultak. Igaz, már más néven. Németországban 2023 óta már TUC név alatt érhető el ugyanazon recept és kiszerelés alapján a közkedvelt kétszersült. Az ára azonban több mint a duplájára nőtt. A változás az új brand miatt nem tűnt fel szinte senkinek.
4, Változó kiszerelések
Különböző boltokban, különböző kiszerelésekben árulnak termékeket. Erre jó példa a Coca Cola. Van belőle 0,33L, 0,5L, 1L, 1,25L, 1,75L, 2L és 2,225 liter is. Az ember nehezen tudja megjegyezni, hogy melyik boltban éppen melyik kiszerelés mennyibe kerül. Ez jó lehetőség a trükkös árképzésre.
5, Silányabb alapanyagok
Vannak olyan gyártók is, akik az idő előrehaladtával silányítanak a termékük minőségén. Erre a leginkább bevált módszer, hogy növelik a víz mennyiségét egy adott termékben, miközben egy drágább összetevőt csökkentenek benne.