RETRO RÁDIÓ

Itt a lista! Újabb termékek mentek össze a boltok polcain

WM
Szerző
WM
Létrehozva2024. 03. 12. 14:45
Frissítve2024. 03. 12. 14:50

Nincs megállás, a Nébih honlapján naponta frissül azon áruk listája, amelyeknek a kiszerelése a közelmúltban megváltozott. Immár nem lehet a csomagolás változtatásával rejtett módon árat emelni.

Egyre nagyobb biztonságban vásárolhatnak az emberek a nagy üzletláncokban. A kormány legújabb intézkedésének köszönhetően a boltok polcai figyelemfelkeltő kiírásokkal tudatják, ha egy termék kiszerelése kisebb lett a korábban megszokottnál. 

Ilyen feliratokkal hívják fel a vásárlók figyelmét, hogy a  közkedvelt fahéj márka régebben 20 grammos volt, ma már csak 16 grammos. / Fotó: Fügedi Richárd

Az elmúlt években egyre több termék csomagolási mennyisége csökkent észrevétlenül, köztük olyan hétköznapi cikkek, mint a zöldségkeverékek, a vécépapír, a félzsíros túró, az őrölt fahéj, a fogkrém és a népszerű jégkrémek – miközben az áruk vagy maradt vagy még drágult is. Korábban azonban ezekre a gyártói trükközésekre csak akkor derült fény, ha valaki fejben tartotta egy-egy áru kiszerelését és szemfülesen észrevette, hogy az hirtelen megváltozott. 

Március elsejétől azonban a nagyobb áruházláncok üzleteiben kötelesek az adott termékeknél feltüntetni az esetleges változást.  

A Ripost annak járt utána, hogy mely termékekkel frissült a Nébih kiszereléscsökkentés jelző listája:

  • Alpro Gluténmentes zabital hozzáadott vitaminokkal

Bejelentő cégnév: Danone Magyarország Kft.
Korábbi termékméret: 1000 ml
Új, csökkentett termékméret: 750 ml

  • Haribo Chamallows Barbecue

Bejelentő cégnév: HARIBO Hungária Kft.
Korábbi termékméret: 100 g
Új, csökkentett termékméret: 90 g

  • Dixi Menü Gasztro Dinók 

Bejelentő cégnév: Maus Kft.
Korábbi termékméret: 5000 g
Új, csökkentett termékméret: 4400 g

  • Horváth Süti Csavart Sós Rúd

Bejelentő cégnév: Horváth és Társa No1' Kft.
Korábbi termékméret: 300 g
Új, csökkentett termékméret: 250 g

  • Mizo szeletelt trappista sajt

Bejelentő cégnév: Kedvenc Kereskedőház Zrt.
Korábbi termékméret: 125 g
Új, csökkentett termékméret: 100 g

  • COCCOLINO öblítőkoncentrátum

Bejelentő cégnév: Unilever Mo. Kft.
Korábbi termékméret: 1680 ml
Új, csökkentett termékméret: 1600 ml

A zsugorflációról készült korábbi videónkat itt tudod megnézni:

Máshogy is trükköznek a multik

A Ripost korábban utánajárt annak, hogy melyek a multik által használt leggyakoribb trükkök. Abban a cikkünkben bemutattuk a top 5 trükköt, amivel a leggyakrabban és a legkönnyebben tudják átejteni a vásárlókat:  

1, Mennyiségi hullámvasút

A multik nemcsak Magyarországon, hanem más országokban is mindent megtesznek a minél nagyobb profit elérése érdekében. A német Bild példaként említi az egyik legnépszerűbb csipszmárkát, a Pringlest. Az elmúlt években 200, 170, 195, 180, 165, 190 és 185 grammos kiszerelésben is elérhető volt. A mérettől függetlenül az ár soha nem csökkent, éppen ellenkezőleg, 2006 óta 90 százalékkal vagyis majdnem a duplájára nőtt az ára. 

2, Használj többet!

Annak érdekében, hogy egy-egy termék minél hamarabb elfogyjon, előfordulhat, hogy a hátoldalon feltüntetett ajánlást megváltoztatják. Szirupoknál, szörpöknél, koncentrátumoknál érdemes ezeket figyelni. A lényeg, hogy ugyanannyi folyadékhoz több koncentrátumot javasolnak, így a termék hamarabb elfogy, azaz a vevő hamarabb kell, hogy újat vásároljon belőle.

3, Új név, régi recept

A régi 7days kétszersültek is jócskán megdrágultak. Igaz, már más néven. Németországban 2023 óta már TUC név alatt érhető el ugyanazon recept és kiszerelés alapján a közkedvelt kétszersült. Az ára azonban több mint a duplájára nőtt. A változás az új brand miatt nem tűnt fel szinte senkinek. 

4,  Változó kiszerelések

Különböző boltokban, különböző kiszerelésekben árulnak termékeket. Erre jó példa a Coca Cola. Van belőle 0,33L, 0,5L, 1L, 1,25L, 1,75L, 2L és 2,225 liter is. Az ember nehezen tudja megjegyezni, hogy melyik boltban éppen melyik kiszerelés mennyibe kerül. Ez jó lehetőség a trükkös árképzésre. 

5, Silányabb alapanyagok

Vannak olyan gyártók is, akik az idő előrehaladtával silányítanak a termékük minőségén.  Erre a leginkább bevált módszer, hogy növelik a víz mennyiségét egy adott termékben, miközben egy drágább összetevőt csökkentenek benne. 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.