INSIDER

Szerző WM

Létrehozva: 2024.02.06.
Módosítva: 2024.02.06.

Óriási változás jön a boltok polcain, mutatjuk a részleteket

Márciustól lépnek életbe a változások. A cél az, hogy megálljt parancsoljanak a multik trükközéseinek.

Márciustól a boltok polcain megjelenhetnek a zsugorflációt jelző figyelmeztető táblák. A kormány ezzel az új intézkedéssel szeretne a multik trükközéseinek gátat vetni...

vásárlás 
bolt
üzlet
élelmiszer
A multik mindent megtesznek annak érdekében, hogy minél több profitot realizáljanak. A vásárlók átverése sem tabu már Fotó: wavebreakmedia

Egyre több termék megy össze

  • 100 darabos papír zsebkendő helyett 90 darabos csomagolás;
  • 100 grammos szappan 90 grammra zsugorodása;
  • félkilós túró helyett 450 gramm

Egyre több terméknél figyelhető meg, hogy a régen megszokott kiszerelések helyett folyamatosan csökkennek a mennyiségek. Ugyanez azonban nem mondható el az árakra, azokat ugyanis a multik vagy változatlanul hagyják, vagy még emelnek is rajta. 

Ez azt jelenti magyarán, hogy kevesebbet kapunk többért.

A kormány úgy döntött, hogy ennek a jelenségnek véget vet! Mint azt korábban bejelentették, márciustól jön a zsugorfláció ellenes intézkedés. Egy új jogszabály ugyanis elrendeli, hogy a gyártó köteles tájékoztatást adni arról, ha a már piacon lévő termékének megváltozik a kiszerelése. Ez különösen igaz akkor, ha a termék összemegy. 

A kiindulási pontot a termék 2020. január 1. és 2023. július 1. közötti kiszerelése jelenti majd, ha ehhez képest változás történik, azt 2 hónapon keresztül kötelesek jelölni a vásárlók számára. Akik nem követik a jogszabályban előírtakat, termékenként 1 millió forintos bírásággal számolhatnak.

"Az árak csökkenjenek, ne a kiszerelések!"

Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő tudatta, hogy a Nébih honlapján már elérhető a bejelentésre szolgáló űrlap. Így a gyártók, a magyarországi forgalmazók, valamint a nagykereskedők jelezhetik a Nébih felé a kiszereléscsökkentésben érintett termékeket.

Az érintett termékekről nyilvános adatbázis készül és március 1-jétől lesz elérhető a hatóság honlapján, valamint a termék mellett elhelyezett, figyelemfelkeltő tájékoztatással hívják fel a vásárlók figyelmét, hogy az árusított, előrecsomagolt termékek kiszerelése a korábban megszokottakhoz képest kisebb lett.

Az árak csökkenjenek, ne a kiszerelések!

- jelentette ki Szentkirályi Alexandra.

Így trükköznek a multik

A Ripost korábban utánajárt annak, hogy melyek a multik által használt leggyakoribb trükkök. Abban a cikkünkben bemutattuk a top 5 trükköt, amivel a leggyakrabban és a legkönnyebben tudják átejteni a vásárlókat:  

1, Mennyiségi hullámvasút

A multik nemcsak Magyarországon, hanem más országokban is mindent megtesznek a minél nagyobb profit elérése érdekében. A német Bild példaként említi az egyik legnépszerűbb csipszmárkát, a Pringlest. Az elmúlt években 200, 170, 195, 180, 165, 190 és 185 grammos kiszerelésben is elérhető volt. A mérettől függetlenül az ár soha nem csökkent, éppen ellenkezőleg, 2006 óta 90 százalékkal vagyis majdnem a duplájára nőtt az ára. 

2, Használj többet!

Annak érdekében, hogy egy-egy termék minél hamarabb elfogyjon, előfordulhat, hogy a hátoldalon feltüntetett ajánlást megváltoztatják. Szirupoknál, szörpöknél, koncentrátumoknál érdemes ezeket figyelni. A lényeg, hogy ugyanannyi folyadékhoz több koncentrátumot javasolnak, így a termék hamarabb elfogy, azaz a vevő hamarabb kell, hogy újat vásároljon belőle.

3, Új név, régi recept

A régi 7days kétszersültek is jócskán megdrágultak. Igaz, már más néven. Németországban 2023 óta már TUC név alatt érhető el ugyanazon recept és kiszerelés alapján a közkedvelt kétszersült. Az ára azonban több mint a duplájára nőtt. A változás az új brand miatt nem tűnt fel szinte senkinek. 

4,  Változó kiszerelések

Különböző boltokban, különböző kiszerelésekben árulnak termékeket. Erre jó példa a Coca Cola. Van belőle 0,33L, 0,5L, 1L, 1,25L, 1,75L, 2L és 2,225 liter is. Az ember nehezen tudja megjegyezni, hogy melyik boltban éppen melyik kiszerelés mennyibe kerül. Ez jó lehetőség a trükkös árképzésre. 

5, Silányabb alapanyagok

Vannak olyan gyártók is, akik az idő előrehaladtával silányítanak a termékük minőségén.  Erre a leginkább bevált módszer, hogy növelik a víz mennyiségét egy adott termékben, miközben egy drágább összetevőt csökkentenek benne. 

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek