INSIDER

Szerző WM

Létrehozva: 2024.02.06.
Módosítva: 2024.02.06.

Óriási változás jön a boltok polcain, mutatjuk a részleteket

Márciustól lépnek életbe a változások. A cél az, hogy megálljt parancsoljanak a multik trükközéseinek.

Márciustól a boltok polcain megjelenhetnek a zsugorflációt jelző figyelmeztető táblák. A kormány ezzel az új intézkedéssel szeretne a multik trükközéseinek gátat vetni...

vásárlás 
bolt
üzlet
élelmiszer
A multik mindent megtesznek annak érdekében, hogy minél több profitot realizáljanak. A vásárlók átverése sem tabu már Fotó: wavebreakmedia

Egyre több termék megy össze

  • 100 darabos papír zsebkendő helyett 90 darabos csomagolás;
  • 100 grammos szappan 90 grammra zsugorodása;
  • félkilós túró helyett 450 gramm

Egyre több terméknél figyelhető meg, hogy a régen megszokott kiszerelések helyett folyamatosan csökkennek a mennyiségek. Ugyanez azonban nem mondható el az árakra, azokat ugyanis a multik vagy változatlanul hagyják, vagy még emelnek is rajta. 

Ez azt jelenti magyarán, hogy kevesebbet kapunk többért.

A kormány úgy döntött, hogy ennek a jelenségnek véget vet! Mint azt korábban bejelentették, márciustól jön a zsugorfláció ellenes intézkedés. Egy új jogszabály ugyanis elrendeli, hogy a gyártó köteles tájékoztatást adni arról, ha a már piacon lévő termékének megváltozik a kiszerelése. Ez különösen igaz akkor, ha a termék összemegy. 

A kiindulási pontot a termék 2020. január 1. és 2023. július 1. közötti kiszerelése jelenti majd, ha ehhez képest változás történik, azt 2 hónapon keresztül kötelesek jelölni a vásárlók számára. Akik nem követik a jogszabályban előírtakat, termékenként 1 millió forintos bírásággal számolhatnak.

"Az árak csökkenjenek, ne a kiszerelések!"

Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő tudatta, hogy a Nébih honlapján már elérhető a bejelentésre szolgáló űrlap. Így a gyártók, a magyarországi forgalmazók, valamint a nagykereskedők jelezhetik a Nébih felé a kiszereléscsökkentésben érintett termékeket.

Az érintett termékekről nyilvános adatbázis készül és március 1-jétől lesz elérhető a hatóság honlapján, valamint a termék mellett elhelyezett, figyelemfelkeltő tájékoztatással hívják fel a vásárlók figyelmét, hogy az árusított, előrecsomagolt termékek kiszerelése a korábban megszokottakhoz képest kisebb lett.

Az árak csökkenjenek, ne a kiszerelések!

- jelentette ki Szentkirályi Alexandra.

Így trükköznek a multik

A Ripost korábban utánajárt annak, hogy melyek a multik által használt leggyakoribb trükkök. Abban a cikkünkben bemutattuk a top 5 trükköt, amivel a leggyakrabban és a legkönnyebben tudják átejteni a vásárlókat:  

1, Mennyiségi hullámvasút

A multik nemcsak Magyarországon, hanem más országokban is mindent megtesznek a minél nagyobb profit elérése érdekében. A német Bild példaként említi az egyik legnépszerűbb csipszmárkát, a Pringlest. Az elmúlt években 200, 170, 195, 180, 165, 190 és 185 grammos kiszerelésben is elérhető volt. A mérettől függetlenül az ár soha nem csökkent, éppen ellenkezőleg, 2006 óta 90 százalékkal vagyis majdnem a duplájára nőtt az ára. 

2, Használj többet!

Annak érdekében, hogy egy-egy termék minél hamarabb elfogyjon, előfordulhat, hogy a hátoldalon feltüntetett ajánlást megváltoztatják. Szirupoknál, szörpöknél, koncentrátumoknál érdemes ezeket figyelni. A lényeg, hogy ugyanannyi folyadékhoz több koncentrátumot javasolnak, így a termék hamarabb elfogy, azaz a vevő hamarabb kell, hogy újat vásároljon belőle.

3, Új név, régi recept

A régi 7days kétszersültek is jócskán megdrágultak. Igaz, már más néven. Németországban 2023 óta már TUC név alatt érhető el ugyanazon recept és kiszerelés alapján a közkedvelt kétszersült. Az ára azonban több mint a duplájára nőtt. A változás az új brand miatt nem tűnt fel szinte senkinek. 

4,  Változó kiszerelések

Különböző boltokban, különböző kiszerelésekben árulnak termékeket. Erre jó példa a Coca Cola. Van belőle 0,33L, 0,5L, 1L, 1,25L, 1,75L, 2L és 2,225 liter is. Az ember nehezen tudja megjegyezni, hogy melyik boltban éppen melyik kiszerelés mennyibe kerül. Ez jó lehetőség a trükkös árképzésre. 

5, Silányabb alapanyagok

Vannak olyan gyártók is, akik az idő előrehaladtával silányítanak a termékük minőségén.  Erre a leginkább bevált módszer, hogy növelik a víz mennyiségét egy adott termékben, miközben egy drágább összetevőt csökkentenek benne. 

 

Ez is érdekelhet

origo.hu

Ukrajna bejelentette, elvesztette hadseregét

borsonline.hu

Ebben nem lesz köszönet: erre a 3 vármegyére sújt le a pokoli ítéletidő

vg.hu

Óriási bejelentés van készülőben: új autógyár épülhet Magyarországon

mindmegette.hu

Sokkot kaptak a Lidl dolgozói, amikor meglátták, mi van a banánoskartonban

vg.hu

Súlyos beismerés a gyógyszergyártótól: vérrögöt okoz a Covid oltóanyaga

origo.hu

Elképesztően szexi pózban mutogatja testét Gelencsér Tímea - kép

ripost.hu

Éveket fiatalít, ha ilyen hajat csináltatsz magadnak

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

ripost.hu

Házasság első látásra: Egy év után vajon együtt van Enikő és Peti?

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

INSIDER

Az intézkedő rendőr szerint Magyar Péter autós ámokfutásba kezdett, de végig agresszív, fenyegető és megfélemlítő volt

INSIDER

Látványos számok mutatják, mennyit változott az életünk 2010 óta

INSIDER

Itt a friss jelentés: továbbra is gátlástalanul hamisítják a mézet!

INSIDER

Kiderült az igazság: Karácsony ígéreteinek kétharmada nem teljesült

INSIDER

Orbán Viktor: A háború és a béke közötti választóvonalon állunk

INSIDER

„Szemét, iszonyú bűz, és patkányok mindenhol” - 10 éve küzd szomszédjával Zelka

INSIDER

Neked menne? Ez a teszt tuti, hogy megizzaszt!

INSIDER

Szentkirályi Alexandra a felújított Városligetben piknikezett a budapesti fiatalokkal