RETRO RÁDIÓ

Te észreveszed, ha átvernek? Ilyen pofátlanul trükköznek a multik

WM
Szerző
WM
Létrehozva2024. 01. 22. 16:24

A vásárlók rendszerint ráfizetnek... A multik újabb és újabb trükkökkel állnak elő, hogy minél könnyebben minél nagyobb profitra tegyenek szert.

A fogyasztóvédő szervezetek megkongatták a vészharangot Németországban. Arra hívják fel a figyelmet, hogy soha nem találtak még annyi átverést a boltok polcain, mint tavaly. 

vásárol, vásárlás, bevásárló kocsi, bolt, üzlet, termék
Nem árt odafigyelni, mert könnyen lehetünk a multik átverésének áldozatai. Fotó: non c / Shutterstock

2021-ben 47 olyan terméket regisztráltak a hatóságok, amelyek alkalmasak voltak a vevők megtévesztésére. 2022-ben már 76 ilyen terméket füleltek le, tavaly pedig 104-re nőtt a számuk. A felhívásban megjegyzik, hogy az átlagvásárlók nagy része nem veszi észre ezeket a trükköket. Folyamatosan nyomon kell követni az egyes áruk kiszerelését és árát ahhoz, hogy gyanús legyen a multik átverése. A legolvasottabb német napilap, a Bild konkrét példát is említ:

  • A Pringles chips 2006 és 2022 között a következő kiszerelésekben volt elérhető: 200g, 170g, 195g, 180g, 165g, 190g, 185g. Míg a kiszerelés folyamatosan változott, a termék ára egyfolytában csak nőtt, méghozzá közel a duplájára. 
A Pringles az egyik legkedveltebb chips márka a piacon. Forrás: Gyártó
  • Létezik olyan trükk is, hogy egy-egy szörp vagy koncentrátum leírásában időközben megváltozik a gyártó ajánlása. Ugyanannyi folyadékhoz nagyobb koncentrátum fogyasztását ajánlják figyelmeztetés nélkül, így gyorsabban fogy, többször vásárol belőle a vevő.  
A Bild szerint egyes gyártók növelik a javasolt koncentráció arányát, hogy hamarabb fogyjon a termék. Forrás: gyártó
  • De olyannal is találkozott a német fogyasztóvédelem, hogy átneveznek egy terméket és ezzel egybekötve jelentős áremelést is eszközölnek. Példaként a 7Days kétszersültjeit említik, amiknek az ára 127 százalékkal emelkedett, ezt azonban szinte senki nem vette észre. A gyártó a recepten nem változtatott, átbrandingelték TUC kétszersültre, és azóta jelentősen többet kérnek érte. 
Arra is van példa, hogy átneveznek egy terméket, amit aztán jóval drágábban adnak, mint elődjét. Forrás: gyártó
  • Szintén megnevezik az Arla nevű gyártót, amely az összetevőkön próbál spórolni. Ugyanazért az árért silányabb termékekkel áll elő: vajban és a repceolajban is megemelt összetevőként jelent meg a víz.
Az összetevőkkel is tudnak trükközni a gyártók. Forrás: gyártó

Lépéseket tesz a magyar kormány

A családok védelme érdekében a kormány új intézkedést fogadott el, így az egymilliárd forint feletti árbevétellel rendelkező élelmiszer-kereskedőknek márciustól figyelemfelhívó tájékoztatót kell kihelyezniük, amennyiben egy termék kiszerelése csökken. Az intézkedés hátterében az áll, hogy a gyártók egyre gyakrabban drágítják a termékeket azzal, hogy kevesebb tartalmat adnak el jórészt a szokásos – vagyis megtévesztő – csomagolásban. Erre a gyakorlatra akarja felhívni a kormány a vásárlók figyelmét.

 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.