INSIDER

Szerző WM

Létrehozva: 2024.01.24.

Íme 5 trükk, amivel a multik téged is átvernek

Nagyon leleményes trükköket találtak ki a multik. Átlagos vásárlóként szinte lehetetlen lefülelni őket.

Az emberek többsége a bevásárlásnál az árakat figyeli. Ha a jól megszokott és bevált termékeknél az árak nem változtak, akkor már mehet is a kosárba. A multik is nagyon jól tudják ezt, éppen ezért olyan trükköket fejlesztettek ki, amikkel észrevétlenül tudják átverni a vásárlókat. 

Az ember lassan minden terméknél észreveszi, hogy kevesebb jut belőle, ráadásul több pénzért. / Fotónk illusztráció.

5 trükk, amit szinte lehetetlen kiszúrni

A Ripost csokorba szedte azokat a trükköket, amelyeket a multik mostanában a leginkább használnak. Ezeket szinte csak akkor lehet kiszúrni, ha betéve tudjuk egy adott termék összetételét és a kiszerelését. Mutatjuk az 5 legjellemzőbb átverést:

1, Mennyiségi hullámvasút

A multik nem csak Magyarországon, hanem más országokban is mindent megtesznek a minél nagyobb profit elérése érdekében. A német Bild példaként említi az egyik legnépszerűbb chips márkát, a Pringlest. Az elmúlt években 200, 170, 195, 180, 165, 190 és 185 grammos kiszerelésben is elérhető volt. A mérettől függetlenül az ár soha nem csökkent, éppen ellenkezőleg, 2006 óta 90 százalékkal vagyis majdnem a duplájára nőtt az ára. 

2, Használj többet!

Annak érdekében, hogy egy-egy termék minél hamarabb elfogyjon, előfordulhat, hogy a hátoldalon feltüntetett ajánlást megváltoztatják. Szirupoknál, szörpöknél, koncentrátumoknál érdemes ezeket figyelni. A lényeg, hogy ugyanannyi folyadékhoz több koncentrátumot javasolnak, így a termék hamarabb elfogy, azaz a vevő hamarabb kell, hogy újat vásároljon belőle.

3, Új név, régi recept

A régi 7days kétszersültek is jócskán megdrágultak. Igaz, már más néven. Németországban 2023 óta már TUC név alatt érhető el ugyanazon recept és kiszerelés alapján a közkedvelt kétszersült. Az ára azonban több mint a duplájára nőtt. A változás az új brand miatt nem tűnt fel szinte senkinek. 

4,  Változó kiszerelések

Különböző boltokban, különböző kiszerelésekben árulnak termékeket. Erre jó példa a Coca Cola. Van belőle 0,33L, 0,5L, 1L, 1,25L, 1,75L, 2L és 2,225 liter is. Az ember nehezen tudja megjegyezni, hogy melyik boltban éppen melyik kiszerelés mennyibe kerül. Ez jó lehetőség a trükkös árképzésre. 

5, Silányabb alapanyagok

Vannak olyan gyártók is, akik az idő előrehaladtával silányítanak a termékük minőségén.  Erre a legbeváltabb módszer, hogy növelik a víz mennyiségét egy adott termékben, miközben egy drágább összetevőt csökkentenek benne. 

Konkrét termékek, amelyek összezsugorodtak az évek során

Németországban van egy olyan fogyasztóvédelmi oldal, ahol listázzák azokat a termékeket, amelyek kiszerelése az idő előrehaladtával összementek. Rémisztő, de ezen az oldalon már több mint ezer árucikk szerepel. Íme néhány közülük:

A népszerű kávémárka egyik termékének ára ugyanannyi maradt, de közel 20 grammal összement. Forrás: vzhh.de
Az egykoron 100 grammos húsvéti nyúl is lefogyott, ma már csak 90 grammos. Forrás: vzhh.de
Attól félünk, hogy az Iglo vegetáriánus lasagne-jéből nem csak a hús tűnt el. Kisebb lett, de ellenben jóval drágább. Forrás: vzhh.de
A Brefnél nem emeltek az árakon, de cserében negyedével összement. Forrás: vzhh.de
A családi kiszerelésű gumicukor sem olyan nagy már, mint régen volt. Forrás: vzhh.de

 

Itthon is vannak csúnya példák

A Ripost korábban arra volt kíváncsi, hogy vajon itthon is trükköznek-e a multik. Szomorúan tapasztaltuk, hogy itthon is van jócskán olyan gyártó, aki figyelmeztetés nélkül csökkentett a kiszereléseken. Íme néhány példa az akkori gyűjtésünkből:

A vödrös tejföl sem olyan nagy kiszerelésű már, mint volt. Fotó: Ripost
Figyelem! Eltűnt néhány szelet sajt, a vásárlók nagy erőkkel keresik őket. Fotó: Ripost
17 százalékkal kevesebb van  már a Nestlé gabonapelyheiben. Fotó: Ripost

 

Lépéseket tesz a magyar kormány

A családok védelme érdekében a kormány új intézkedést fogadott el, így az egymilliárd forint feletti árbevétellel rendelkező élelmiszer-kereskedőknek márciustól figyelemfelhívó tájékoztatót kell kihelyezniük, amennyiben egy termék kiszerelése csökken. Az intézkedés hátterében az áll, hogy a gyártók egyre gyakrabban drágítják a termékeket azzal, hogy kevesebb tartalmat adnak el jórészt a szokásos – vagyis megtévesztő – csomagolásban. Erre a gyakorlatra akarja felhívni a kormány a vásárlók figyelmét.

 

 

Ez is érdekelhet

origo.hu

Ezt sokan várták: visszatér Magyarországra az egyik kedvenc divatáruházlánc

origo.hu

Ukrajna bejelentette, elvesztette hadseregét

borsonline.hu

Tóth Gabi nem titkolja tovább: romokban van az élete

vg.hu

Olajat talált a Mol Magyarországon

vg.hu

Óriási bejelentés van készülőben: új autógyár épülhet Magyarországon

origo.hu

Elképesztően szexi pózban mutogatja testét Gelencsér Tímea - kép

mindmegette.hu

Ma ünnepli születésnapját Borbás Marcsi: legjobb receptjeivel köszöntjük

ripost.hu

Robban a karalábészezon: Mutatjuk a legfinomabb receptet

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

ripost.hu

Nagy baj történt a Pilisben, ezekben a percekben mentenek

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

INSIDER

Az intézkedő rendőr szerint Magyar Péter autós ámokfutásba kezdett, de végig agresszív, fenyegető és megfélemlítő volt

INSIDER

Látványos számok mutatják, mennyit változott az életünk 2010 óta

INSIDER

Itt a friss jelentés: továbbra is gátlástalanul hamisítják a mézet!

INSIDER

Kiderült az igazság: Karácsony ígéreteinek kétharmada nem teljesült

INSIDER

Orbán Viktor: A háború és a béke közötti választóvonalon állunk

INSIDER

„Szemét, iszonyú bűz, és patkányok mindenhol” - 10 éve küzd szomszédjával Zelka

INSIDER

Neked menne? Ez a teszt tuti, hogy megizzaszt!

INSIDER

Szentkirályi Alexandra a felújított Városligetben piknikezett a budapesti fiatalokkal