INSIDER

Szerző WM

Létrehozva: 2024.01.24.

Íme 5 trükk, amivel a multik téged is átvernek

Nagyon leleményes trükköket találtak ki a multik. Átlagos vásárlóként szinte lehetetlen lefülelni őket.

Az emberek többsége a bevásárlásnál az árakat figyeli. Ha a jól megszokott és bevált termékeknél az árak nem változtak, akkor már mehet is a kosárba. A multik is nagyon jól tudják ezt, éppen ezért olyan trükköket fejlesztettek ki, amikkel észrevétlenül tudják átverni a vásárlókat. 

Az ember lassan minden terméknél észreveszi, hogy kevesebb jut belőle, ráadásul több pénzért. / Fotónk illusztráció.

5 trükk, amit szinte lehetetlen kiszúrni

A Ripost csokorba szedte azokat a trükköket, amelyeket a multik mostanában a leginkább használnak. Ezeket szinte csak akkor lehet kiszúrni, ha betéve tudjuk egy adott termék összetételét és a kiszerelését. Mutatjuk az 5 legjellemzőbb átverést:

1, Mennyiségi hullámvasút

A multik nem csak Magyarországon, hanem más országokban is mindent megtesznek a minél nagyobb profit elérése érdekében. A német Bild példaként említi az egyik legnépszerűbb chips márkát, a Pringlest. Az elmúlt években 200, 170, 195, 180, 165, 190 és 185 grammos kiszerelésben is elérhető volt. A mérettől függetlenül az ár soha nem csökkent, éppen ellenkezőleg, 2006 óta 90 százalékkal vagyis majdnem a duplájára nőtt az ára. 

2, Használj többet!

Annak érdekében, hogy egy-egy termék minél hamarabb elfogyjon, előfordulhat, hogy a hátoldalon feltüntetett ajánlást megváltoztatják. Szirupoknál, szörpöknél, koncentrátumoknál érdemes ezeket figyelni. A lényeg, hogy ugyanannyi folyadékhoz több koncentrátumot javasolnak, így a termék hamarabb elfogy, azaz a vevő hamarabb kell, hogy újat vásároljon belőle.

3, Új név, régi recept

A régi 7days kétszersültek is jócskán megdrágultak. Igaz, már más néven. Németországban 2023 óta már TUC név alatt érhető el ugyanazon recept és kiszerelés alapján a közkedvelt kétszersült. Az ára azonban több mint a duplájára nőtt. A változás az új brand miatt nem tűnt fel szinte senkinek. 

4,  Változó kiszerelések

Különböző boltokban, különböző kiszerelésekben árulnak termékeket. Erre jó példa a Coca Cola. Van belőle 0,33L, 0,5L, 1L, 1,25L, 1,75L, 2L és 2,225 liter is. Az ember nehezen tudja megjegyezni, hogy melyik boltban éppen melyik kiszerelés mennyibe kerül. Ez jó lehetőség a trükkös árképzésre. 

5, Silányabb alapanyagok

Vannak olyan gyártók is, akik az idő előrehaladtával silányítanak a termékük minőségén.  Erre a legbeváltabb módszer, hogy növelik a víz mennyiségét egy adott termékben, miközben egy drágább összetevőt csökkentenek benne. 

Konkrét termékek, amelyek összezsugorodtak az évek során

Németországban van egy olyan fogyasztóvédelmi oldal, ahol listázzák azokat a termékeket, amelyek kiszerelése az idő előrehaladtával összementek. Rémisztő, de ezen az oldalon már több mint ezer árucikk szerepel. Íme néhány közülük:

A népszerű kávémárka egyik termékének ára ugyanannyi maradt, de közel 20 grammal összement. Forrás: vzhh.de
Az egykoron 100 grammos húsvéti nyúl is lefogyott, ma már csak 90 grammos. Forrás: vzhh.de
Attól félünk, hogy az Iglo vegetáriánus lasagne-jéből nem csak a hús tűnt el. Kisebb lett, de ellenben jóval drágább. Forrás: vzhh.de
A Brefnél nem emeltek az árakon, de cserében negyedével összement. Forrás: vzhh.de
A családi kiszerelésű gumicukor sem olyan nagy már, mint régen volt. Forrás: vzhh.de

 

Itthon is vannak csúnya példák

A Ripost korábban arra volt kíváncsi, hogy vajon itthon is trükköznek-e a multik. Szomorúan tapasztaltuk, hogy itthon is van jócskán olyan gyártó, aki figyelmeztetés nélkül csökkentett a kiszereléseken. Íme néhány példa az akkori gyűjtésünkből:

A vödrös tejföl sem olyan nagy kiszerelésű már, mint volt. Fotó: Ripost
Figyelem! Eltűnt néhány szelet sajt, a vásárlók nagy erőkkel keresik őket. Fotó: Ripost
17 százalékkal kevesebb van  már a Nestlé gabonapelyheiben. Fotó: Ripost

 

Lépéseket tesz a magyar kormány

A családok védelme érdekében a kormány új intézkedést fogadott el, így az egymilliárd forint feletti árbevétellel rendelkező élelmiszer-kereskedőknek márciustól figyelemfelhívó tájékoztatót kell kihelyezniük, amennyiben egy termék kiszerelése csökken. Az intézkedés hátterében az áll, hogy a gyártók egyre gyakrabban drágítják a termékeket azzal, hogy kevesebb tartalmat adnak el jórészt a szokásos – vagyis megtévesztő – csomagolásban. Erre a gyakorlatra akarja felhívni a kormány a vásárlók figyelmét.

 

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek