
Egy pilóta elárulta, mi a legfélelmetesebb a repülésben
Az utasok körülbelül 20 százaléka tapasztal szorongást, ha repülésről van szó.
Egy pilóta elárulta, hogy miért tűnik úgy, mintha felszállás után a repülőgépek elveszítenék a teljesítményüket és ,,hirtelen leesnének". Ez egy természetes jelenség a repülés során és semmi ok az aggodalomra.

Félelmetes a repülés, de nincs okunk az aggodalomra
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség adatai szerint az utasok körülbelül 20 százaléka tapasztal szorongást a légi közlekedéssel kapcsolatban. Mivel évente több mint négymilliárd ember szánja rá magát, hogy repüljön, ez jelentős mennyiségű embert jelent.
Azoknak akik félnek a repüléstől, leginkább a levegőbe emelkedés és az első néhány perc okoz szorongást. Az Airbus A350-es felszállás közben akár 300 tonnánál is nehezebb lehet és jelentős tolóerőre van szüksége, hogy a levegőbe emelkedjen.
Röviddel a levegőbe emelkedése után a motorok hallhatóan csökkentik erőkifejtésüket, miközben a repülő orra lefele billenni látszik, így azt az illúziót keltve, hogy lefele ereszkedik.
A felszállás közbeni, zuhanáshoz hasonlító érzés csupán csak egy érzés, nem jelent valódi zuhanást
- hangsúlyozta Flyman Simon pilóta.
,,Emelkedés után csökkentjük a tolóerőt, és könnyítjük, hogy a repülőgép gyorsulni tudjon. Kicsit leereszkedik a repülőgép orra, a hajtóművek halkabbá válnak, és elkezdjük „kitisztítani” a szárnyakat – a fékszárnyak és az orrsegéd szárnyak behúzódnak –, hogy hatékonyabbá váljunk. A belső fül észleli az orr kissé leereszkedő mozgását és a motorhang csökkenését, és ezt tévesen zuhanásnak értelmezik, annak ellenére, hogy továbbra is emelkedünk és gyorsulunk."
Elárulta, hogy a zajcsökkentés miatt is csinálják ezt, ezzel is csökkentik a teljesítményt és megkönnyítik az utazást. Ezután érződik a sebesség növekedése és az emelkedés egyenletesen folytatódik. ,,Már úton is vagy!".






