Létrehozva: 2024.07.28.

A legtöbb fiatal eltévedt – állítja a közösségi média szakértő!

Amennyire lenyűgözően izgalmas, annyira ijesztő is a mai, internettel átszőtt világ. A közösségi média, ahol fontosak a külsőségek, és rengeteg ember egyáltalán nem azt mutatja, amit a valóságban megél.

Olyan világot élünk, ahol a látszat dominál: szép autók és tárgyak, drága nyaralások, őrületesen nagy szerelmek. Sokan a „fantasztikus” életüket mutogatják a közösségi média oldalain, és nem érzik, hogy ezzel milyen hatással vannak másokra, és hány embert taszítanak a mélybe.

Valóság: közösségi média sötét oldala
A közösségi média tele van egzotikus helyen nyaraló emberekkel – Fotó:  Shutterstock / hot! magazin

„Minden kép, ami felhasználásra kerül a közösségi médiában, valamilyen szinten rejtett kódot tartalmaz, amelyek megvezetik az embereket. Olyan lelkületben vannak megfogalmazva a posztok, amelyek képesek megbolondítani az olvasót. 

A legtöbb fiatal el van veszve. Nem tudja, mivel szeretne foglalkozni vagy mi a célja az életében, ebben pedig nem segít az, amit az interneten látnak, hiszen a kortárs neveli a gyereket a szülő helyett

 – kezdte Ab­ko­ro­vits Róbert NLP Coach a hot! magazinnak.

A közösségi média alapelve: „Az interneten csak a szépet szokás mutatni”

Nem minden arany, ami fénylik – tartja a mondás. Azonban ezt nem mindenki tudja felfogni, és sokaknál még az önbizalom komoly csorbulását is eredményezheti az, ha folyamatosan azt figyelik, mennyire tökéletes életet élnek a hírességek a közösségi médiában.

„A sok, tökéletesnek bemutatott élet okozza az igazi frusztrációt az emberekben, hiszen téves mintát közöl. 

Sokan azt hiszik, hogy igazságtalan hozzájuk az élet, mert ők egy szobában ülnek szomorúan, amíg mindenki más mosolyog az Instagramon.

Azt azonban nem tudják, hogy ezek az ismert emberek néha komoly gondokkal küzdenek. Mivel az interneten csak a szépet szokás mutatni, ezért az ilyesfajta inf­luen­sze­rek nem beszélnek a problémáikról, emiatt aztán az olvasó hajlamos azt gondolni, hogy az ő életük mennyire tökéletes, mennyire formás a testük és mennyire hibátlan az arcbőrük” – magyarázta Róbert.

Valóság: közösségi média sötét oldala
Sok mosoly csak a követőknek szól – Fotó:  Shutterstock / hot! magazin

„A közösségi médiára feltöltött fotók alapján debilizálják a népet”

Az ilyen fotó nemcsak rossz hangulatot okozhat, de arra neveli a fiatalságot, hogy azt az életet kövessék, amit a kedvencük – legyen az bármilyen pusztító.

„Sajnos a mostani generáció az életet nem a célhoz, hanem a szórakozáshoz társítja. Tévesen alakult ki a minta, amit kép- és hanganyag formájában a tudatába rögzítenek. 

A közösségi mé­diá­ra feltöltött fotók alapján debilizálják a népet, nem véletlenül szeretné Amerika is betiltani a TikTokot. 

Nem véletlenül mondják, hogy ami körülvesz bennünket, azzá válunk. Ha egész nap olyan videókat nézünk, amikben emberek bohócot csinálnak magukból, akkor ahhoz hasonló megoldáskódokat alkalmazunk majd az életben. Ezért fontos, hogy az ember olyan életet képzeljen el magának, ami a sajátja, és abból hozza ki a legjobbat" – tette hozzá a szakember.

Könyveket ír

Róbert papírra vetette a gondolatait #Élni_érdemes címmel. A könyvében a saját életútján keresztül mutatja be, hogy változtathatja meg az ember a saját életét. Hamarosan megjelenik a legújabb könyve A tudatalatti öngyilkosság 56 oka címmel.

A média ereje

Világszerte dübörög a közösségi média gazdasága: a Senson Tower adatai szerint az Instagram havi aktív felhasználóinak száma közel 1,5 milliárd, amíg a TikTok havi 1,12 milliárdnál tart.

 

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek