DIÉTA

Megújult a cukkinifasírt: Bolondítsd túróval!

Egyszerû, gyors de pazar vacsira vágysz? Most megtaláltad: a régi nagy kedvenc túróval megbolondítva! Nagyon könnyen elkészíthető és elképesztően finom!

A diétás zöldségek királynője minden bizonnyal a cukkini, amit szinte ezerféleképpen elkészíthetsz: lehet diétás köret, lepény, ropogós gofri, sőt desszert is belőle. Tény azonban, hogy az összes cukkinikaja közül talán a cukkinifasírt a legnépszerűbb, de úgy tűnik, még a legjobb recepten is lehet javítani! Ha ugyanis túrót keversz a cukkinifasírthoz, sokkal laktatóbb lesz ez az egyszerű étel, miközben diétás marad, hisz szénhidráttartalma nem növekszik.

Az eredmény: gyorsan elkészíthető, egészséges és ízletes vacsora!

Túrós cukkinifasírt

Hozzávalók:

  • 2 közepes cukkini, lereszelve
  • 10 dkg túró
  • 1 tojás
  • 1/2 csésze Update Mester morzsa
  • 4 evőkanál olívaolaj
  • só és bors ízlés szerint
  • citromhéj vagy egy citrom

Így készítsd:

1. A cukkinit reszeld le, sózd be, majd 20 perc múlva nyomkodd ki.

2. Egy nagy tálban keverd össze a cukkinit, a túrót, a tojást, a citromhéjat, a sót és a borsot, majd keverd bele a zsemlemorzsát is. A kapott masszát 20 percig hűtőben pihentesd. 

3. Forró olajon süsd meg a fasírtok mindkét oldalát, kb. 3-3 percig. Vigyázz, túl vékony darabkákat ne rakj a serpenyőbe, mert könnyen széteshetnek.

4. Az aranybarnára sült cukkinifasírtokat papírtörlőre szedd ki, hogy felitassa az olajat. Citromszeletekkel, esetleg kapros vagy fokhagymás joghurtos mártogatóval tálald.

 

Tipp:

Kis bazsalikommal isteni mediterrán ízvilága lesz!