DIÉTA

For­ra­dalmi di­é­ta­el­mé­let­tel ruk­kol­tak elő a tu­dó­sok: Min­den más­képp van!

Egy auszt­rál di­e­te­ti­kus egé­szen új­szerű di­é­ta­el­mé­let­tel állt elő. To­vábbra sem mind­egy, mit és mikor eszel, ám az idő­zí­tés me­rő­ben más, mint régen. Így vi­szont va­ló­ság­gal tur­bóra kap­csol a fo­gyás!

A mai, rohanó világban nagyon nehéz mindig precízen időzíteni az étkezéseinket– nem is csoda, hogy sokan épp emiatt küzdenek túlsúllyal . Ezt állítja egy ausztrál dietetikus, Susie Burrell, aki szerint sokat segít a fogyásban, ha ragaszkodunk az egyes étkezések idejének betartásához.

Reggeli: reggel 7-8 között

Fotó: Pinterest

A dietetikus szerint érdemes már reggel 7 és 8 óra között beindítani az anyagcserénket, hogy az a nap folyamán csúcsformában végezhesse a dolgát. Kezdd a napot valamilyen probiotikummal, például joghurttal, és igyál zöld teát. A fehérje is nagyon fontos, a tökéletes reggelinek része egy-két tojás, görög joghurt gyümölccsel, vagy túró kevés teljes kiőrlésű, cukormentes gabonapehellyel. Ettől nemcsak egész délelőttre eltelsz, de az inzulinháztartásod is szinten marad. Korábbi kutatások is kimutatta már, hogy azok, akik bőségesen reggeliznek, általában soványabbak, mint azok, akik csak egy falatot kapnak be, vagy kihagyják a reggelit.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Ebéd 11-12-ig és 2-3-ig

Fotó: Pinterest

Igen, jól olvasod, a recept két kisebb ebéd. Reggeli után három-négy órával ugyanis általában megéhezel, és sokkal jobb ötlet egy kisebb ebédet elfogyasztani ilyenkor, mint valamilyen rágcsálnivalóért nyúlni. A másik kis adagot pedig délután 2 és 3 óra között érdemes megenned, kivéve, ha nagyon korán kezdted a napot, ekkor már késő van hozzá, ilyenkor inkább a 3 és 4 óra közötti energiahiányra készülj valamilyen tápláló kis étkezéssel, összetett szénhidrátok és fehérje keverékével – jó ötlet például a teljes kiőrlésű pirítósra kent túró paradicsommal és uborkával. A legjobb, ha az ebédben van összetettszénhidrát, zöldség, egészséges zsiradék (pl. avokádó vagy növényi olaj a salátán) és fehérje is.

Vacsora: legkésőbb este 8-kor

Fotó: Pinterest

A késői vacsora és a túl korai reggeli nem jó ötlet, éjszakánként 10-12 élelem nélkül eltöltött órára van szükségünk. A vacsora ideális ideje tehát legkésőbb este 8 órakor van. A nap főétkezése inkább az ebéd legyen, a vacsorát vegyük viszonylag könnyűre. Ezzel az étkezési ritmussal az energia- és vércukorszintünk tartósan egyenletes marad, és nem éhezünk ki nagyon, mégis gyorsan fogyunk.