FITTFAZÉK

Fel­hő­ka­lács lett a di­é­tá­zók nagy reg­geli ked­vence

Di­é­tá­zol, de mégis szí­ve­sen ennél egy kis ka­lá­csot, cu­kor­men­tes lek­vár­ral? Ké­szítsd el ma­gad­nak ezt a fi­nom­sá­got! A fel­hő­ke­nyér után, most meg­ér­ke­zett a fel­hő­ka­lács, mely össze­sen 4g szén­hid­rá­tot tar­tal­maz.

Könnyű, rugalmas, pihe-puha, és közben mégsem esik darabjaira evés közben.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

HOZZÁVALÓK 10 személynek:

  • 6 db tojás
  • ½ csésze tejsavó fehérje por  (Szójaprotein is megfelelő, ha allergiás vagy a tejsavó fehérjére).
  • ¼ tk  só
  • kókuszolaj (a sütőforma kikenéséhez)

ELKÉSZÍTÉS:

1. Válaszd el a tojásokfehérjét a sárgájától. (Nagyon gondosan járj el, nehogy akár egy pici sárgája kerüljön a fehérjékhez). A fehérjéket egy nagy tálba, a sárgájákat egy kis tálba tedd.

2. Kézi mixerrel (vagy habverővel) verd a fehérjéket kemény habbá (5-6 perc).

3. Add hozzá a tejsavó fehérje port, a tojássárgákat, a sót, és kézi habverővel vagy villával gyengéden keverd össze.

4. Olajozd ki a sütőformát, és öntsd bele a keveréket.

5. 175-180 Celsius fokon süsd 35-45 percig, vagy amíg át nem sül.

Eközben a címlapon

6. Tálalás előtt hagyd kihűlni.

A kalácssülés közben magasra emelkedik, ám lehűlés után visszaesik. Ne aggódj emiatt. Legjobb, ha a sütőformában hűl ki teljesen.

Tipp:

Variáld tetszés szerint! Édesítsd Lovely Sweet-tel, tedd izgalmassá kedvenc zöld fűszereddel, növeld a rosttartalmát darált lenmaggalvagy chiamaggal.