DIÉTA

Egy hét cukor nélkül: Ezzel az étrenddel legyőzhetetlen leszel, ha diétázol!

Mintaétrendünkkel könnyedén és finom ízekkel szabadulhatsz meg a cukortól - és persze a súlyfeleslegtől is. Ezzel pedig rengeteget teszel egészségedért, már egy hét alatt is fantasztikus a hatás!
  • Szerző: Ripost

 

A cukor édes és csábító, csakhogy sokkal több kárt okoz, mint amennyi élvezetet ad! A cukor illetve egyes élelmiszerek indokolatlanul magas szénhidráttartalma ugyanis

megterheli az ereket, függőséget okoz, növeli az elhízás és a cukorbetegség esélyét. Több évtized távlatában pedig megrövidíti az életet!

A cukor elhagyása már rövid idő alatt is értékelhető egészségügyi eredményekkel jár.

Ha belevágsz a cukormentes táplálkozásba nagyon hamar észreveszed a változásokat: tested mintha hatalmas béklyótól szabadulna meg, egyszerre minden szerved jobban kezd működni. Te pedig minden téren könnyedebbnek érzed majd magad: testsúlyod csökkenni kezd, te pedig sokkal jobban kezded érezni magad, lelkileg is. Ezt fogod tapasztalni:

  • elkerülnek a falási rohamok és a kínzó éhségérzet
  • bőröd tisztább, rugalmasabb és szebb lesz
  • javul koncentrációd és hangulatod, kiegyensúlyozottabb és összeszedettebb leszel
  • több lesz az energiád, ráadásul a vércukorszinted ingadozását is elkerülöd, sokkal kevésbé kell számolnod az álmossági mélypontokkal délután
  • serken az emésztésed, ez pedig gyomrodnak és bélrendszerednek is jó hír
  • könnyebben szabadulsz meg a pluszkilóktól, az eredmény pedig tartósabb is marad

Hogy megkönnyítsük a dolgod, egy olyan mintaétrendet mutatunk, mellyel kellemesebbé és egyszerűbbé válik az átállás, és a finom ízeket sem kell nélkülöznöd.

EGY HÉT CUKOR NÉLKÜL - TELJES ÉTREND

A cukor kiiktatása joggal okozhat eleinte fejtörést, hiszen nem csupán azzal a mennyiséggel kell számolnod, amit korábban esetleg a kávédba tettél, hanem az élelmiszerekben eleve meglévő szénhidrát-tartalommal - ide értve a feldolgozott élelmiszerek jelentős részét is.

Legjobb, ha előre eldöntöd, hogy lemondasz a legtöbb szénhidrátot tartalmazó ételekről, szerencsére mindent tudsz egészséges élelmiszerekkel. Hagyományos kenyér helyett válassz alacsony szénhidráttartalmút, tészták helyett zöldséget, krumpli helyett cukkinit vagy karfiolt. A desszertekről, az édes ízről sem kell lemondanod, bármikor összedobhatsz otthon cukor és liszt hozzáadása nélkül készült finomságot.

Ha pedig az első napokban mégis erős vágy fogna el a cukor után, akkor fogyassz kevés friss gyümölcsöt a délelőtti órákban, és falatozz hozzáadott cukroktól mentes édességet esetleg péksüteményt, melyek már nagy választékban kaphatók.