FITTFAZÉK

Büntetlen nassolás: a legegyszerűbb csokis keksz cukor és liszt nélkül

Ez a finoman ropogós kekszcsoda remek kísérő kávéhoz is. Elkészítése gyors és nagyon egyszerû. Akár le is fagyaszthatod.

Ez a finomság csupán 5 hozzávalóból áll. A legjobb benne, hogy egyetlen darab ebből a kekszből tartalmazza a napi magnéziumszükségleted 25 %-át (99mg)! A magnézium azért fontos, mert hiányában nem indul meg a fogyás.

HOZZÁVALÓK 12 db kekszhez:

  • 1 ¼ csésze (310 g) mandulavaj (kókuszzsír is megfelel)
  • 2 nagy tojás
  • 2/3 csésze keserű kakaópor (58 g)
  • 1/3 csésze eritriol por (50 g) vagy 1,5 ek. Zero Calories édesítő 
  • ¼ tk só
  • ¼ tk cayenne bors (opcionális)

ELKÉSZÍTÉS:

1. Melegítsd elő a sütőt 160 Celsius fokra.

2. Tedd keverőgépbe a választott zsiradékot, a tojást, a kakaóport, az eritriolt, a sót, és dolgozd jól össze. (Akár kézzel vagy egy spatulával is összeállíthatod a tésztát).

3. Kézzel formálj 12 darab egyforma golyót, és helyezd el a kiolajozott sütőpapírral vagy szilikon sütőlappal kibélelt tepsibe. Egy villával lapítsd őket kb. 1 cm vastag korongokra.

4. Told a sütőbe 12 percre, vagy míg ropogósra nem sül. Ha kész, hagyd hűlni 10 percig. Légmentes dobozban 5 napig eláll, de akár le is fagyaszthatod hosszabb időre.