5 éve

Szeretnél naponta 84 perccel többet aludni? Ezt idd lefekvés előtt

Egy új amerikai kutatás szerint van egy ital, amelyik képes segíteni az alvászavarral küzdõkön: egészen pontosan 84 perccel nyújtja meg a nyugodt alvás idejét. De vajon mit érdemes kortyolgatni, mielõtt aludni mennél?

A Louisiana Állami Egyetem kutatói nyolc, alvázavarral élő ember esetében vizsgálták a meggylé áldásos hatásait. A kutatás arra az eredményre jutott, hogy ez a finom gyümölcslé 84 perccel képes meghosszabbítani az éjszakai alvás idejét, mégpedig úgy, hogy gátolja azoknak az agyi vegyületeknek a termelődését, amelyek kapcsolatba hozhatók az alvászavarral, valamint csökkentik a gyulladásokat a szervezetben. A gyulladásos folyamatok szintén az alvászavar kockázati tényezőjének számítanak, így minél kevesebb van belőlük a szervezetben, annál jobban alszunk.

A kutatás résztvevői saját bevallásuk szerint hetente legalább háromszor rosszul alszanak. A résztvevőktől a kutatók vérmintát vettek, és egy kérdőívet töltettek ki velük, amelyben az alvási szokásaikat térképezték fel. Ezután a résztvevőknek meggylevet, vagy azzal azonos külsejű és ízű placebót adtak, és arra kérték őket, hogy naponta kétszer, reggel és este igyanak belőle egy bögrényit.

Két hét elteltével a résztvevőket újra megkérték a kérdőívek kitöltésére, majd újabb két hétre megcserélték a csoportokat, akik eddig meggylevet kaptak, azok ezután placebót, és fordítva.

A kérdőívek értékeléséből kiderült, hogy a meggylé jelentősen javította az alvás minőségét. A vérminták elemzéséből az is kiderült, hogy a meggylé hatására csökkent a szervezetben a kinurenin szintje – ezt a vegyületet több kutatás is kapcsolatba hozza az alvászavarral. A triptofán szintje viszont emelkedett – ez az aminosav többek közt az álmosság kialakulásáért felelős. A meggylé a triptofán termelését lelassító vegyületek termelődését is gátolta. A gyulladásokra utaló biomarkerekből is kevesebb volt a meggylevet fogyasztók vérében.

Ez a gyümölcslé tehát kiváló természetes altató lehet. A felmérések szerint a felnőttek egyharmada szenved alvászavaroktól, a túl kevés alvás pedig számos betegség kockázatát növelheti a daganatos betegségektől a mentális zavarokig, a depressziótól a cukorbetegségig.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Elpusztíthatatlan aszteroida fenyegeti a Földet

origo.hu

Gyászol a világ, újabb legenda halt meg

metropol.hu

Nevetnek a neten: a szelektív kukákhoz hasonlít a megújult Deák Ferenc téri metrómegálló?

hirtv.hu

Moszkva szerint Ukrajna egy civil kórházra mért csapást Luhanszkban

metropol.hu

Akár szingli, akár nem: Ennek a csillagjegynek a mai nap a szerelemről szól

hirtv.hu

Tetőfokon az influenzajárvány hazánkban

origo.hu

Az ukránok hónapok óta csak hazudnak a sikereikről

mindmegette.hu

Rácz-Gyuricza Dóri legújabb sütijétől összefut a nyál a szádban - mutatjuk a receptet!

ripost.hu

Döbbenetes, mit műveltek a kóbor kutyák, mindenki retteg a magyar faluban

ripost.hu

„Szánalmas, amit csinálsz!” - durván nekiestek a kommentelők Csutinak

ripost.hu

Katalin hercegné helyretette Meghant: ez a válasza a sógornőjének

ripost.hu

Durva hideggel köszönt be a vasárnap, de nem ez lesz a legrosszabb

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!

További cikkek

MEDICINA

Így tartsd a hűtőben a gyömbért, igazi csodaszer lesz

MEDICINA

Tisztítsd meg az ereidet, ez a hagymakúra segít

MEDICINA

Gyors teakúra, ami segít ledobni a karácsonyi felesleget

MEDICINA

Rosszul alszol éjszaka? Ez a zseniális trükk segít

MEDICINA

Óvatosan az alkohollal, ezek a jelek mutatják, hogy már sokat iszol

MEDICINA

Áztasd a lábad ecetbe és nem bánod meg

MEDICINA

Ez az olcsó téli zöldség a legjobb a köhögés ellen