Létrehozva: 2018.02.14.

Álmodj velem! Mert, ha elég szorgalmas és tehetséges vagy, eljuthatsz a világ tetejére

Múlt, jelen és jövõ közlekedési eszközeit, valamint azok tervezõ mérnökeit mutatja be a Magyarok a világ jármûgyártásában elnevezésû tematikus kiállítás a március 23-25. között megrendezésre kerülõ Automobil és Tuning Show G-pavilonjában.

Az Autós Nagykoalíció szervezésében zajló esemény immár hatodik alkalommal vonultat fel ismert, kevésbé ismert vagy elfeledett találmányokat, melyek hátterében magyar mérnökök és formatervezők állnak. Az esemény különlegessége, hogy idén már nemcsak a közúti járműveké a főszerep, hanem teret kapnak a vízi és légiközlekedés magyar vonatkozású, világraszóló innovációi is.

Az alig két hónap múlva kezdődő esemény részleteiről Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke és a kiállítás ötletgazdája az alábbiakat mondta: „A járműgyártás történelme során mindig is kiemelkedő hazai mérnöki tudás előtt kívánunk tisztelegni a március 23-án, 13 órától kezdődő élő show-ba meghívott vendégeinkkel és az 1300 négyzetméteres kiállítással. Az előző évekhez hasonlóan idén is a járműipar Oscar-díjasaival beszélgetünk a színpadon, akik személyes bizonyságukkal igazolják, hogy mottónk – miszerint, ha elég szorgalmas és tehetséges vagy, eljuthatsz a világ tetejére – nemcsak egy frázis. Nem utolsósorban a visszatekintéssel és személyes történetekkel deklarált célunk a járműipar világát szerethetővé tenni a pályaválasztás előtt álló fiatalok és szüleik számára, valamint bemutatni az autóiparhoz kapcsolódó képzések nyújtotta perspektívákat”.

Az élő show és a tárlat programjáról korábban elmondottakat a házigazda az alábbi részletekkel egészítette ki: „A tavalyi Alfa Romeo Giulia hazai debütálásának sikerén felbuzdulva, idén egy újabb Alfa remekmű premierjére is sort kerítünk. Kiállításra kerül egy Stelvio Quadrifoglio, amely fékvezérlő egységének fejlesztése és sorozatgyártása a Continental budapesti központjában zajlik.” Az elektro-hidraulikus MK C1 rendszerben a fékerősítőt és a vezérlőt (ABS és ESC) egy kompakt, súly-hatékony modulba építették be a hazai mérnökök, így az sokkal gyorsabban képes a féknyomást előállítani, mint a hagyományos hidraulikus rendszerek. A új Guiliában is használt rendszer megfelel a fejlett vezetői asszisztenciák által támasztott fokozott nyomásdinamikai követelményeknek, továbbá a fődarab bármiféle módosítás nélkül teljesíti a rekuperatív fékrendszerek és a nagyteljesítményű SUV-ok által támasztott műszaki elvárásokat.

Múltat idéz a jelenbe Fabrizio Caselani és Obendorfer Dávid közös munkája, a legendás Citroen HY furgon modern átirata, amely a modell hetvenedik születésnapjának tiszteletére készült. Az üvegszálas műanyag panelekből, fémszerelvényekből, lámpatestekből és a hozzájuk tartozó elektromos vezetékekből álló átépítő készlet segítségével az aktuális Citroen Jumper retró furgonná alakítható át. A készletet az olasz Caselani Automobili gyártja a Cremonához közeli Sospiróban, és ugyanitt kerülnek átalakításra az olaszországi SEVEL gyárból érkező Citroen Jumperek is. A tervek szerint a négyféle  hosszban és kétféle magasságban rendelhető áruszállító és a 9 személyes mikrobusz verzió mellett Camper, Campervan, kétféle Food truck, autómentő és 4x4-es változat is készül majd a nosztalgikus Type H-ból.

 A formatervet Obendorfer Dávid készítette, aki 2001-ben végzett a MOME ipari formatervező szakán. Fabrizio Caselani és cége, amely – a Type H furgonok mellett – hajóipari beszállítóként különféle üvegszálas műanyag elemeket gyárt, a terv indusztrializálását végezte.

Végül, de nem utolsósorban a légiközlekedés szegmensében is kuriózumnak számító SkyCruiser SC-200-as gyrocopter is látható lesz a kiállításon, melyet Árgyelán Aurél és Mészáros József 2008-ban született ötletük megvalósításaként készítettek. Az SC-200-as gyrocopter egy 150 órás kísérleti üzemeltetést követően kapta meg a típusalkalmassági bizonyítványt (2013-ban), melynek birtokában megkezdődhetett a sorozatgyártás. A cég története pedig már csak azért is sikertörténet, mert a magyar repülés alig 110 éves történelme nem igazán bővelkedik helikopterek gyártásában elért üzleti sikerekkel – tudtuk meg Knezsik Istvántól.

A hazai gyrocopter hajtóműve egy 125 lóerős Rotax 91-es UL blokk, rotorja 8,4 méter átmérőjű, maximális felszálló súlya 560 kg, legnagyobb sebessége pedig óránként 165 kilométer. A világ negyvenezres gyrocopter állományának professzionális, versenyképes árú magyar tagja tehát szintén megtekinthető lesz március 23-25 között a Hungexpo G-pavilonjában.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Figyelmeztetést adtak ki az autósoknak: sokba kerülhet, ha ezt elmulasztják

origo.hu

20+1: amikor a Simpson család előre látta a jövőt!

borsonline.hu

Megdermedtek a járókelők: narancssárga UFO tűnt fel felettük

magyarnemzet.hu

Karácsony Gergely nagyot ment: pontosan tudja, hogy reggel 17 óra 03-kor mennyien vannak a buszon

ripost.hu

Lehetetlen teszt, ha megfejted az emberek 1 százalékába tartozol

magyarnemzet.hu

Ilaria Salis újabb nyílt levelet írt magyarországi börtönéből + videó

origo.hu

Kocsis Máté: Nem az a lényeg, hogy Magyar Péter mit mond, hanem az, hogy a mögötte állóknak mi a céljuk

astronet.hu

Heti szerelmi horoszkóp 2024. április 20-26.: Nehézségeket jeleznek a bolygók

ripost.hu

Házasság első látásra: Petra és András újra együtt!

ripost.hu

Leszámol a hangyákkal a lyukas alufóliabomba

ripost.hu

Sztárok bulizás közben - Galéria

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

MANI

Változás: új, fontos infók a gyógyszerek kiváltásáról

MANI

Már 3D-ben is megnézhetjük az orvosi leleteinket

MANI

Hol most a legolcsóbb a lakásbiztosítás? Elindult a kampány, íme a részletek

MANI

Elindult a lakásbiztosítási kampány: itt van minden tudnivaló

MANI

Aki meg akarja őrizni pénze értékét, most ebbe fekteti

MANI

1 milliárd forintot lehetett nyerni ezzel az öt számmal

MANI

Itt a vége a jó világnak: fizetős lehet a Google

MANI

Lelepleztük a hazai zöldségeket: mutatjuk az árakat!