tóth gabi
A legtöbb ingatlan saját tulajdonban van Magyarországon. Ha ezekben kár keletkezik, azt vagy saját zsebből kell fizetni, vagy köthetünk az ilyen esetekre lakásbiztosítást. Ezeket most nemcsak az évfordulón, hanem márciusban soron kívül is lecserélhetjük!
A Nemzetgazdasági Minisztérium márciusra meghirdetett egy egyhónapos felmondási lehetőséget a lakásbiztosításokra. A meghirdetett felmondási program keretei között az ügyfeleknek lehetőségük nyílik arra, hogy meglévő lakásbiztosításukat felmondják akkor is, ha nincs évfordulója. Eddig ugyanis csak évfordulón lehetett lakásbiztosítást váltani. Miért és kinek éri meg a váltás és mire érdemes közben figyelni? Most kiderülnek a részletek!
Normál körülmények között a biztosítással rendelkezők évente egy alkalommal, az évfordulót megelőzően legalább 30 nappal, de legfeljebb 60 nappal felmondhatták a szerződésüket.
A lakásbiztosításokról általában
A lakásbiztosítás egy olyan vagyonbiztosítás, ami váratlan események ellen nyújt anyagi védelmet. A biztosító, amellyel szerződünk, a lakóépületben és a benne lévő vagyontárgyakban keletkezett kár esetén pénzt fizet a tulajdonosnak, illetve annak, aki megkötötte a szerződést.
Egy kormányrendelet lehetőséget ad egy újabb felmondási lehetőségre. A jogalkotó az eddig is rendelkezésre álló felmondási lehetőségek mellett egy új, időszakos jellegű felmondási alkalmat biztosít az embereknek. A program keretében 2024-től minden év március 1. és március 31. közötti időszakban egy extra felmondási időt lehet igénybe venni – írja a D.A.S. jogvédelmi biztosító. Sőt 2024-ben nem március 31-ig, hanem a húsvét miatt április 2-ig mondhatjuk fel a meglévő szerződésünket. Ez azt jelenti, hogy mintegy 3,3 millió, lakásbiztosítással rendelkező ügyfél jogosulttá válik ebben az időszakban arra, hogy lecserélje az elavult lakásbiztosítását.
Egy felmondási nyilatkozatra, aminek kötelező elemei: a szerződő neve, lakcíme, a biztosító neve, a biztosítás típusa, a szerződés vagy kötvény száma, továbbá a felmondás oka (pl.: évfordulóra felmondás, érdekmúlás vagy az új kormányrendelet adta lehetőség). Az aláírással ellátott nyilatkozatot ezt követően a biztosítónak címezve el kell juttatni a postacímre, vagy amennyiben a biztosító lehetőséget biztosít az elektronikus kapcsolattartásra (pl.: e-mail, ügyfélportál), akkor úgy kell benyújtani. Természetesen személyesen is leadható a nyilatkozat a biztosító ügyfélszolgálatán vagy értékesítési pontján is! Arról, hogy a biztosító elfogadta a felmondásunkat, levélben értesít.