DIÉTA

Ezek az ételek nem hiányozhatnak a hűtőből, ha le akarsz fogyni

Ha diétázol, érdemes előre megvenned néhány olyan alapélelmiszert, amelyek segítik a fogyást. Íme 10 hasznos étel, ezekkel kezdd a bevásárlást.

Érdemes előre eltervezni, mit is együnk, ami egészséges, és még a diétánkat is segíti. Valóban vannak olyan tápanyagokban gazdag élelmiszerek, amelyekkel érdemes telepakolnunk a hűtőszekrényünket. Ezek az ételek nem csodaszerek, hanem a természet ajándékai. Mutatunk néhányat, amelyekből bizony érdemes bespájzolnunk.

1. Bab

Magas B-vitamintartalma segíti a bél működését, stabilizálja a vércukor- és koleszterinszintet.

2. Zabpehely

Rostokban gazdag, kis mennyiségben tartalmaz egészséges szénhidrátot, fokozza az anyagcserét, segíti a zsírégetést.

3. Brokkoli

Magas E-,B-,K-vitamintartalmú, kalcium- és káliumforrás. Magas az antioxidáns-tartalma, serkenti a bélműködést.

4. Avokádó

Telítetlen zsírokban gazdag, magas fehérjetartalmáról is híres.

5. Barna rizs

A barna rizs rosttartalma hatszorosa a fehér rizsének, ráadásul tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal és olyan természetes növényi összetevőkkel is, melyek megóvják az egészséget. Erősíti az immunrendszert és a csontokat.

6. Lazac

Omega-3 zsírsavakban gazdag, növeli az immunrendszer aktivitását.

7. Grapefruit

Étkezés előtt egy fél grapefruit, önmagában már ez is segíthet a fogyásban. Magas C-vitamin tartalmú, jó méregtelenítésre.

8. Áfonya

Nem csak öregedésgátló hatásáról híres, hanem magas a rosttartalma, emiatt jó hatással van az emésztésre. Gazdag antioxidánsokban és szépíti a bőrt, segít a szívbetegség megelőzésében is.

9. Banán

A banán káliumban és magnéziumban gazdag, ami jótékony hatással van a vérnyomásunkra és a szívünkre.

10. Tojás

Reggelire kifejezetten ajánlott magas fehérjetartalma miatt, és hosszú órákig étvágyadat is csökkenti.