TESTFACTOR

Fáj a hátad a sok ülés­től? Így tudsz rajta vál­toz­tatni

Az iro­dai munka mo­no­ton test­tar­tást kíván, így ért­hető, ha egy idő után fájni kezd a hátad. Ne pa­nasz­kodj to­vább, in­kább vál­toz­tass! Min­den nap ma­xi­mum 10 perc és öt gya­kor­lat, cso­dákra képes! Hajrá!

Egész nap a számítógép előtt ülsz? Kínzó hátfájás gyötör? Nem kell így lennie. Erősítsd meg a hátizmaidat, mozogj reggel vagy este.

Fotó: 123RF
EZEKET OLVASTAD MÁR?

Minden  nap csak pár perc és napról-napra javulni fog a helyzet. Mutatunk néhány gyakorlatot, melyeket végezz el rendszeresen. Kövesd a képeken látható mozdulatsort! Csak egy kényelmes ruhára és egy joga matracra vagy egy polifom szőnyegre lesz szükséged. Kezdheted is!

1. Első gyakorlat
Fotó: YouTube

Hanyatt fekvésben húzd fel a lábaidat, hajlítsd be a térdeidet. A karokat oldalsó középtartásban a földön helyezd el. Ezután a térdeidet fordítsd el jobbra, és a fejed balra. 10 másodpercen keresztül tartsd ezt a pózt. Majd a másik oldalra is csináld meg a gyakorlatot és tartsd ott is 10 másodpercen keresztül. Egy percen keresztül ismételd mindezt. Végül pihenj meg hanyatt fekvésbe néhány ki és belégzés erejéig.

2. Második gyakorlat

Fotó: YouTube

Továbbra is maradj hanyatt fekvésben. Húzd fel a jobb lábad behajlítva, és fordítsd el jobbra, miközben a fejedet balra fordítod, és ez a gyakorlatot végezd el a másik irányba is. Folyamatosan ismételten egy percen keresztül végezd. A légzésed maradjon mindvégig egyenletes.