MANI

Az útügy leg­ne­ve­sebb ren­dez­vé­nyén kép­vi­sel­tette magát a Duna Asz­falt és a Hódút

Az Eger­ben meg­tar­tott kon­fe­ren­cia fel­ölelte a hazai köz­le­ke­dési ügyek fon­tos szak­mai és tech­no­ló­giai kér­dé­seit, fej­lesz­té­seit.
fotók: Bernát Benjámin / magyarepitok.hu
fotók: Bernát Benjámin / magyarepitok.hu

November 13. és 15. között tartották idén a II. Magyar Közlekedési Konferenciát a Közlekedéstudományi Egyesület szervezésében. A konferencia két, korábban évente megtartott nívós rendezvényt egyesít, ezért egyben a 43. Útügyi Napoknak, illetve a IX. Nemzeti Közlekedési Napoknak számít.

Több száz résztvevő érkezett a Hotel Eger & Parkban szervezett eseményre, melyről Lehel Zoltán, a Duna Aszfalt Kft. innovációs főmérnöke és Sitku László, a Hódút Kft. hídépítési igazgatója számolt be a Magyar Építőknek. Kiemelték, hogy ennek a rendezvénynek mindig megvolt a patinája, hiszen itt találkozott a szakma krémje: meg lehetett beszélni, amire máskor nem volt idő, új kapcsolatok, barátságok jöttek létre és kiváló szakmai előadásokat lehetett hallani, melyekben sor került az új technológiák és a közelmúltban befejezett munkák bemutatására is.

Sitku László a II. Magyar Közlekedési Konferencián
Sitku László a II. Magyar Közlekedési Konferencián

A két szakember hangsúlyozta, a Duna Aszfalt és a Hódút számára is komoly megtiszteltetés, hogy ismét előadóként vehettek részt az eseményen, melyen egyébként tavaly Lehel Zoltán az egyik szekció levezető elnökeként szerepelt. Ő idén a műszaki szabályozás témaköréről, Sitku László pedig napjaink jelentős hídépítéseiről adott elő. Emellett mindkét cég szerepel a konferencia minden résztvevőjének kiosztott kiadványban is, itt 2-2 oldalas anyagban számoltak be a 3D-s szintvezérlésű finisherről és a zalaegerszegi tesztpálya építéséről, valamint az M44-eshez tartozó kunszentmártoni hídról.

Fontos mérföldkőhöz közeledik a MAÚT

A háromnapos konferencia első napja a közlekedés nagy háttérintézményeié (pl. Magyar Közút, Budapest Közút, NIF Zrt., MÁV Zrt.) volt, a másik két napon került sor a rövidebb szakmai előadásokra. Az egri helyszín alkalmat adott arra, hogy a résztvevők megtekintsék az M25-ös gyorsforgalmi út építését, és egy fontos kerekasztal beszélgetést is megtartottak a kerékpárutak építéséről.

Lehel Zoltán a II. Magyar Közlekedési Konferencián
Lehel Zoltán a II. Magyar Közlekedési Konferencián

Lehel Zoltán a Duna Aszfalt mellett a Magyar Út- és Vasútügyi Társaság (MAÚT) közúti alelnökeként ezt a szervezetet is képviselte, és felhívta a résztvevők figyelmét, hogy a MAÚT jövőre fennállásának 25. évfordulóját ünnepli majd. Ehhez kapcsolódóan számos izgalmas rendezvénnyel készülnek, melyekre várják a közúti és vasúti infrastruktúra beruházásokban, tervezésben, építésben, fenntartás-üzemeltetésben érintett szervezeteket, kollégákat:

  • MAÚT Bál (2019. február)
  • MAÚT25 Partnertalálkozó (2019. április)
  • MAÚT Közgyűlés (2019. május)
  • MAÚT25 Családi Nap (2019. május 18.)
  • MAÚT25 Tudományos Szimpózium (2019. szeptember)
Eközben a címlapon