FITTFAZÉK

Itt a legújabb szuper egészséges reggeli: joghurtos zabpalacsinta!

Szeretnél olyan reggelit, ami finom és édes, de amit mégis azzal a tudattal ehetsz, hogy teljesen egészséges? Próbáld ki a joghurtos zabpalacsintát!
  • Szerző: Ripost

Szereted egészséges reggelivel indítani a napodat? Néhány falattal, ami kellőképpen eltelít, de nem emeli magasba a vércukorszinted, s  amelytől akár délig is jóllakottnak érzed magad? A joghurtos zabpalacsinta épp ilyen: rengeteg benne a teltségérzetet adó rost, cukrot nem, csak lassan lebomló egészséges szénhidrátokat tartalmaz. Ha gyümölcsökkel kombinálod, végképp nem érzed úgy, hogy bármit is meg kellene vonnod magadtól az ünnepeken, hiszen a finom, édes ízről nem kell lemondanod.

Joghurtos zabpalacsinta

Hozzávalók (4 palacsintához) :

  • 1/2 csésze zabpehely
  • 1/2 teáskanál sütőpor
  • 1,5 dl (egy doboz) cukormentes áfonya, vaníliás vagy sima joghurt
  • 1/2 érett banán
  • 1 tojás
  • 1/2 teáskanál vaníliakivonat
  • 1/3 csésze friss vagy fagyasztott áfonya (esetleg friss vagy fagyasztott meggy), és még egy kevés a tálaláshoz

Így készítsd el:

1. Az áfonyán kívül minden hozzávalót önts a turmixgépbe, majd turmixold simára. Ha túl sűrű a tészta, lazítsd egy kevés mandulatejjel. Ha túl híg, akkor adj hozzá még egy-két kanál zabpelyhet, és turmixold újra össze.

2. Vajazz, vagy olajozz meg egy tapadásmentes serpenyőt. Kanalazz bele egy kevés palacsintatésztát, és dobj rá néhány szem áfonyát. Ha megsült, fordítsd át a palacsintát, és süsd aranyszínűre a másik oldalát is.

3. Az elkészült palacsintákat tedd egy tányérra, s már tálalhatod is a finom reggelit! Egy pici mézet vagy juharszirupot is adhatsz hozzá.

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?