MANI

Itt a meggazdagodás új módszere: így csinálják az amerikai milliárdosok

Külföldön a modern vállalkozói élet velejárójának számít, de már Magyarországon is egyre népszerűbb ez az új, mesterelme-módszer. A speciális összejöveteleken összeszorozódik a közös tudás, az üzletemberek egymást segítik ötleteikkel és kapcsolataikkal.
  • Szerző: D.K.

Bár most még kevésbé közismert, de nálunk is egyre népszerűbbek a mastermind, azaz mesterelme csoportok. A csatlakozással bármely szellemi szabadfoglalkozású ember sokat nyerhet, hiszen az egyéni problémák a kollektíva tudásával válnak megoldhatóvá. De mit is jelent pontosan egy ilyen közösség, és miért lenne érdemes belépnünk?

Fotó: Pixabay

Amikor leesik a tantusz...

„Ma már Magyarországon is számos ilyen csoport működik. Én személyesen nem csak heti szinten járok ilyenbe, hanem én is alapítottam és vezetek is mastermind csoportokat” – árulja el Soós Dávid sorozatvállalkozó, aki maga is a módszer elkötelezett híve. Ő maga évekkel ezelőtt próbálta ki először a módszert, egy három napos, kastélyban tartott elvonulás keretében. „Ez elsősorban marketing fókuszú, termékteremtő mastermind volt. Akkoriban egyfajta randiguruként tudtam elképzelni magamat – ám a csoport ráébresztett, hogy ez nem igazán az én irányom! Segített, hogy új termékpalettát rakjak össze, újraalkossam a brandemet. Tudatosította bennem, milyen fontos önmagamat is belevinni a szolgáltatásomba és ezáltal lemásholhatatlanná tenni azt. Ráébresztett, mi a misszióm, ki az, aki igazán az én vevőm, és melyek azok a célkitűzések, amiket időről időre teljesítenem kell. Azt is megtanultam, miben vagyok jó, és mit kell kiszerveznem másnak. Egyszóval: a mastermind segítségével kikristályosodott, mit is szeretnék és azt hogyan szeretném elérni!” – mondja Dávid.

Hogy néz ki a gyakorlatban?

A mesterelme csoportok legfeljebb 6-8 főből, de kirívó esetben is maximum 10-12 főből tevődnek össze. Elmondható tehát, hogy általában bizalmi légkör alakul ki a résztvevők közt. A találkozóknak mindig konkrét célja, agendája, lépései vannak.

Ebben egy moderátor van a jelenlévők segítségére, aki ezen a téren már rutinosnak számít: figyel a szabályok betartására, összefogja és kézben tartja az eseményeket. Az is fontos szempont, hogy a résztvevők nagyjából egy szinten legyenek, de azért nem teljesen – ehhez jól jön egy külső szemlélő objektivitása.

„Az esemény lényege, hogy a résztvevők ilyenkor összedugják a fejüket. Bármelyikük problémájára sokkal több tapasztalattal tudnak közös erővel ránézni: egymást segítik a saját tudásuk, módszereik révén. Mindenki szót kap, problémákat vet fel és old meg, eközben pedig tanul a többiek élményeiből” – állítja a szakember, hozzátéve: a tapasztalatok szerint a mesterelme csoport tagjainak tudása egy ilyen brainstorming során nem összeadódik, sokkal inkább összeszorozódik.

Milliárdosok módszere: gondolkodj és gazdagodj!

A mesterelme csoportoknak nemzetközi viszonylatban természetesen nagyobb hagyománya van, mint nálunk. Legalábbis egyelőre. „A milliárdos vállalkozók is hasonló csoportokban fejlesztik magukat. Jó példa erre Napoleon Hill, a Gondolkodj és gazdagodj című alapmű szerzője, aki ebben a könyvében is ecseteli a módszer előnyeit” – mondja Dávid. Maga az ismert üzletember így fogalmazott: a mesterelme csoportok annak eszközei, hogy a professzionális és a magánéletünket is új szintre emeljük. Elmélete szerint, amikor két ember összeül, akkor egy harmadik elme, a Mesterelme jön létre kettejük eszmecseréjéből. Szerinte ez külön energiát képvisel a beszélgetésben.

Napoleon Hill ezen megállapítása óta 85 év telt el, ám a mesterelme csoportok népszerűsége töretlen, sőt, egyre növekszik: világhírű brainstorming-csoport volt például a Henry Fordot és Thomas Edisont is soraiban tudó The Vagabonds. Hasonlóan közismert klub a The Chicago 6, amelynek mind a hat tagja vagyon nélkül kezdte, ám néhány évvel a csoport megalapítása után milliárdosok lettek.

Akit ezek a történetek inspirálnak, bátran csatlakozhat a magyar csoportok valamelyikéhez: a tagok érkezhetnek vállakozói közösségből, online és offline térből egyaránt. Aki megteheti, annak Dávid ajánlja a fizetős csoportok igénybevételét, ez ugyanis érezhetően erősebb elköteleződést eredményez.

„Az ülések bármiben segíthetnek az ügyfélszerzéstől az egyes problémák feltérkepezésén át a kapcsolatteremtésig. Mindenkinek jó szívvel ajánlom őket – a sajátjaimat különösen azoknak a vállalkozóknak, akik szeretnének tanulni, belelátni más vállalkozók életébe, működésébe és hatékonyabban megküzdeni a felmerülő kihívásokkal” – zárja a szakember.

A Mindmegette karácsonyi ajánlata
Lazac, töltött káposzta, pulykasült? Segítünk, hogy mi kerüljön karácsonykor az asztalra

Ripost előfizetés banner

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?