tóth gabi
A repülés gyakorlatilag a tömegközlekedés egyik formájának számít az Egyesült Államokban. Vagyis csak számított, ugyanis az üzemanyagárak emelkedése miatt az olcsó és praktikus repülés korszaka véget érni látszik.
A történelmi csúcsokat döntögető üzemanyagárak miatt egyre több belföldi repülőjáratot helyettesítenek buszokkal az Egyesült Államokban. Legutóbb a világ egyik legnagyobb légitársasága, az American Airlines jelentette be, hogy felfüggeszti a légi közlekedést egyes regionális járatai esetében, melyeket buszokkal igyekeznek pótolni költségmegtakarítás céljából - írja az Airline Weekly légügyi szakportál.
Hivatalos forrásokra hivatkozva a lap arról számolt be, hogy az American Airlines június 3-ától csak és kizárólag buszokat indít a Philadelphiai nemzetközi repülőtérről két célállomásra: az Allentown melletti Lehigh Valley repülőtérre, valamint a New Jersey-ben található Atlantic City repülőterére. E légi kikötők között egészen a koronavírus-járvány kirobbanásáig működtek repülőjáratok, ám a korlátozóintézkedések miatt az utasok eltűntek, ezért felfüggesztették köztük a közlekedést. Most azonban, hogy végre lennének utasok, mégsem indítják újra őket, ugyanis a brutálisan megnövekedett kerozinárak miatt egekbe kéne emelni a jegyek árát is.
A légitársaság vezérigazgatója, David Sunde azt mondta a döntés kapcsán, hogy alapvetően üzemanyag-takarékossági és környezettudatossági okok miatt helyettesítenek buszokkal egyes repülőjáratokat.
A buszok nagyon költséghatékonyak a 200 mérföld alatti úti célok esetében, és ma már 80-90 százalékkal csökkentik egy regionális járatok szén-dioxid-kibocsátását
- fogalmazott Sunde.
Egyelőre nem tudni, hogy a buszjáratok pontosan milyen feltételek mellett üzemelnének, de sajtóértesülések szerint a járművek a repterek között közlekednek majd megállók nélkül, és az utasoknak pontosan ugyanolyan biztonsági ellenőrzéseken kell átesniük, mintha repülnének.
Fontos megjegyezni, hogy nem az American Airlines az egyetlen légitársaság amely buszjáratok indításával igyekszik kiküszöbölni az energiaárak növekedését. Korábban a szintén óriáscégnek számító United Airlines és több kisebb légitársaság, köztük a Sun Country Airlines is hasonló döntést hozott egyes regionális járatai esetében.