Létrehozva: 2024.11.22. 08:00

Black Friday: akkor is kaphatunk fizetős csomagot, ha nem rendelünk semmit!

Nem az utánvétes csomagokkal való trükközés az egyetlen, amire figyelni kell ilyenkor! A hatóság szerint arra is fel kell készülni Black Friday idején, hogy a webshopok nyomást gyakorolnak ránk.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szerint akkor is kaphatunk drága, utánvétes csomagot, ha nem rendeltünk semmit! Ráadásul nem ezzel az egyetlen módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban! Mutatjuk mire érdemes figyelni Black Friday-kor a hatóság szerint!

Black Friday black friday fekete péntek leárazás akció
A Black Friday környékén kiszállított csomagokkal érdemes körültekintően bánni! / Fotó: Czinege Melinda / Hajdú-Bihari Napló

Az online boltok trükkjeire is fel kell készülni

Black Friday idején a beharangozott leárazások mellett sok webshop különféle módszerrel próbálja kevésbé megfontolt vásárlásra ösztönözni a látogatóit. Például azt írják, a termékből „már csak öt darab van”, vagy hogy rajtunk kívül „még huszonkét ember nézi” az akciós árut. Az NMHH szakértői ezért azt javasolják, rendelés előtt mindig gondoljuk meg, valóban szükségünk van-e az adott termékre, és szánjunk időt a megfontolt döntéshozatalra. Nézzük meg, létezik-e hasonló termék jobb áron és ellenőrizzük, mennyibe kerül a kinézett árucikk más webáruházaknál. Ebben segítségünkre lehetnek az ár-összehasonlító oldalak.

A futárszolgálatok nevével is visszaélnek ilyenkor

Gyanakodjunk, ha az elvileg a futárszolgálattól érkező értesítés szövege magyartalan, a feladójának e-mail-címe eltér a futárszolgálat hivatalos címétől, vagy az üzenetben található link nem a szolgáltató hivatalos oldalára vezet. Az ilyen linkekre kattintva könnyen adathalász weboldalakon találhatjuk magunkat, ahol bankkártyánk adatait vagy a netbankos bejelentkezési adatainkat próbálják kicsalni tőlünk. Ne feledjük, a banki belépési adatainkra soha nem lehet szükség egy csomag kézbesítéséhez!

Az is kaphat utánvétes csomagot Black Friday idején, aki nem rendelt semmit

A csalók egy másik, egyre gyakoribb pénzszerzési módszere, hogy olyan drága, utánvételes csomagot próbálnak kiküldeni számunkra, amit mi soha nem rendeltünk meg. Ilyenkor még az átvételt megelőzően győződjünk meg arról, honnan és kinek a nevére érkezett a csomag. Ha mi vagyunk a címzettek és biztosan tudjuk, hogy nem várjuk az adott küldeményt, inkább tagadjuk meg az átvételt, mielőtt kifizetnénk azt. A családtagok vagy munkatársak nevére érkező fizetős csomagok átvételekor is legyünk körültekintőek, ilyenkor is bizonyosodjunk meg arról, hogy a címzett valóban küldeményt vár az adott feladótól.
 

És ha már csomagok: mi legyen a sérült áruval?

  • Ha külső sérüléssel érkezik meg a csomagunk, azt haladéktalanul jelezzük a futárnak, aki a kézbesítési okiraton feltünteti a sérülést.
  • Ha csak felbontás után derül ki, hogy sérült vagy hiányos az áru, a kézbesítést követő három munkanapon belül lehetőségünk van erről írásban értesíteni a postai szolgáltatót (posta, futárcég). Ilyenkor a kártérítési igényünket is jelezhetjük.
  • Fontos tudni, hogy a postai szolgáltatók (futárcégek) kizárólag a csomag kézbesítéséért felelnek, tehát nincs és nem is lehet információjuk a csomag beltartalmáról.
  • Amennyiben magával a rendelt termékkel vagy a rendelés teljesítésével kapcsolatban van kifogásunk, az eladóhoz kell fordulnunk.

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek