RETRO RÁDIÓ

A másik Viking hajó ölhette meg az eltűnt koreai turistát

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2019. 10. 07. 06:40

Miután maga alá gyűrte a Hableányt a Viking Sigyn, a mögötte érkező testvérhajója, a Viking Idun megállás nélkül átment a baleset helyszínén, keresztülhajtva a vízbe esett áldozatokon – ez áll a legújabb szakértői véleményekben, amelyekbe a Ripost bepillanthatott. Megerősíti ezt több túlélő tanú vallomása is. Könnyen lehet, hogy az utolsó koreai, akit a mai napig keresnek, az Idun hajócsavarjának áldozata lett.

Döbbenetes következtetéseket lehet levonni a legújabb szakértői jelentésekből, amelyek tényként közlik: a Viking Sigyn testvérhajója, a Viking Idun a Hableány tragédiája után egyszerűen keresztülhajtott a vízbe esett turistákon.

Még 300 méterre volt a balesettől, amikor elhangzott: „Ember a vízben!”

A két Viking csaknem egyszerre futott ki azon a végzetes május 29-i estén a kikötőből. Mindkettő észak felé tartott, és két jóbarát, Jurij, illetve Fegya ült a kapitányi székben. A parlament előtt lassabban haladtak, hogy a turisták fotózni tudjanak, ám utána padlógázzal mentek tovább. Az elöl haladó Jurij C. nem vette észre, hogy a hajójánál jóval kisebb Hableány előtte halad, nekiütközött és maga alá gyűrte. Mint emlékezetes, a 35 emberből mindössze hét élte túl az ütközést, egy negyven éves koreai asszonyt pedig azóta is eltűntként keresnek. A Viking Sigyn kapitányát, Jurij C.-t halálos tömegszerencsétlenség okozása és 35 rendbeli segítségnyújtás elmulasztása miatt letartóztatták, ám a Viking Idun kapitányát és legénységét csak tanúként hallgatták ki.

A legújabb szakvélemény-kiegészítések azonban rájuk nézve is terhelő adatokat tartalmaznak. Amikor a baleset bekövetkezett, a Viking Idun még a Parlament északi végénél járt, nagyjából 600 méterre a tragédiától. Még akkor is csak 300 méterre közelítette meg a Margit-hidat, amikor a NAVINFO-n elhangzott az „ember a vízben a Margit-szigetnél!” vészjelzés. Fegya látta, hogy barátja megállítja a Viking Sigynt, ám ő maga nem állt meg, csak lassított – 12 kilométeres sebességről 5 kilométerre, majd 1,5 kilométeres sebességgel hajózott át a híd alatt megállás nélkül, és noha megvolt rá minden lehetősége, nem kezdte meg a mentést. A kapitánynak tudnia kellett, hogy emberek lehetnek a Dunában ott, ahová tart, mégis keresztülhajtott a menekülők feje felett!

„Minket közben majdnem elütött egy másik nagy hajó…”

Mindeközben a Hableány fedélzetén tartózkodó 35 ember az életéért küzdött a jéghideg Dunában. Bár a legtöbbjük a fedélzeten tartózkodott az ütközés idején, ahol jobb volt az esély a túlélésre, mint lent a teremben, mégis csak heten menekültek meg. Közülük három is említett a vallomásában egy nagy hajót, ami majdnem elütötte.

Fotó: MTI

„Nem voltam sokat a víz alatt, ezért pontosan tudom, hogy mi történt, és hogy hol történt a baleset. Mikor visszanéztem, még láttam a süllyedő hajóm orrát. Láttam, hogy a hajó környékén egyesével jönnek fel az emberek a víz felszínére. Először csak 1-2 ember jött fel, utána több mint 10 ember bukkant fel. Ezek az emberek egymásba kapaszkodtak, hogy fennmaradjanak a vízen, és kétségbeesetten segítségért kiabáltak” – emlékezett vissza An Heecheul.

Ő maga egy nővel kapaszkodott össze, aki szintén túlélte a balesetet.

„Minket közben majdnem elütött egy másik hajó. Hasonló nagy, mint ami nekünk jött. Mikor ez a hajó is elment és ketten maradtunk, már nem hallottam kiabálást, embereket sem láttam.”

Azt nem tudni, mi lett azokkal, akiket a férfi látott, mindenesetre Hwang Sung Ja és Jung Younga nem volt közöttük. Ők mind a ketten jól úsznak, ám feltehetően valamelyik Viking alá kerültek az ütközés után.

Hogy miként emlékezett vissza a két túlélő, és miért nem került elő a 28. áldozat dr. Gulyás Krisztián ügyvéd szerint? Kiderül a hétfői Ripost napilapból. Keresd az újságárusoknál!

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.