FITTFAZÉK

Szerző Ripost

2 hónapja

Slágerételekből készít olcsóbb, egészségesebb verziót a magyar orvos

Ez tetszeni fog! Mangó doktornő újragondolta a karfiollevest és a rizskochot.

Szerző Ripost

Két legyet egy csapásra! – Az ismert gyöngyösi háziorvos olyan ötleteket oszt meg az emberekkel, amelyek segítségével a hagyományos ételeket nem csak olcsóbban, de egészségesebb módon készíthetjük el.

főzés fakanál
Fotó: Pixabay

Dr. Mangó  Gabriella szerint az újragondolt karfiollevese és a rizskoch-ja nem csak pénztárcabarát, de ha így készítjük, még fogyhatunk is.

A karfiollevesbe sem rántás, sem habarás, sem krumpli nem kerül, csak babérlevél, só, fokhagyma, és egy-egy darab paradicsom és paprika belefőzve. A karfiolt, ha lehet, vágjuk minél kisebb virágokra, hogy a levesünk jó sűrű legyen. Mikor megpuhult, elkészült a levesünk 

– írja a karfiol szerelmeseinek.

Mangó Gabriella
Fotó: Dr. Mangó Gabriella


A Mangó-féle rizskoch elkészítésében is van pár csavar, ami által kevésbé jönnek fel a kilók.

Én 1,5-es zsírtartalmú tejből, harmadnyi cukorral készítem, és még a tojással is spórolok. Ezért teszek bele szétnyomkodott, összeturmixolt banánt, mert egy banán körülbelül 2 tojást helyettesít, így a tojásban lévő zsír is megspórolható, és a banán édesít is. Kettővel több vaníliás cukrot rakok hozzá, mint amit a szakácskönyvek írnak, mert nagyon intenzíven édesnek tűnő hatása van. Mazsola helyett gyümölcs, például barackdarabok, lekvár helyett összeturmixolt friss őszibarack, körte, alma kerül bele. Lehet, hogy nem teljesen hagyományos, de egészséges 

– vélekedik a konyhatündér doktornő.

Szerző Ripost

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!