Mégsem egészségtelen zöldséget olajban kirántani?

Szereted a bõ olajban sült, és a rántott zöldséget? Ne aggódj tovább a rossz híre miatt! Kiderült, hogy nem is olyan egészségtelen, mint híresztelték!

A spanyol Granadai Egyetem kutatói szerint a zöldségeket, mint például a paradicsom, a padlizsán vagy a krumpli olajban sütése vagy kirántása a lehető legegészségesebb elkészítési mód, még annál is jobb, mint ha nyersen fogyasztanánk őket.

A titok az extra szűz olívaolaj, amelynek antioxidáns-tartalmából sütés közben sokat felszívnak a zöldségek. A kutatók a bő olajban sütésen, kirántáson kívül más elkészítési módokat is használtak, például a hirtelen sütést, a vízben főzést, vagy a víz-olaj keverékben párolást. Az olajban sütött vagy hirtelen sütött zöldségekben több antioxidáns vegyületet találtak, mint a főtt, vagy párolt zöldségekben, amelyek antioxidáns-tartalmában alig történt változás.

Vajon akkor innentől szabad a vásár a sült krumpli és a rántott padlizsán ügyében? Nem teljesen. A legtöbb gyorsétteremben napraforgó- vagy kukoricaolajban sütik a krumplit, viszont az olajban sült zöldség csak akkor egészséges, ha extra szűz olívaolajban sül. (Még egy ok, hogy otthon készítsd el.) Ráadásul, a magasabb antioxidáns-tartalom nem jelenti automatikusan azt, hogy az étel egészséges is. A kalóriatartalma ugyanis nem csökken, ráadásul arról is ellentmondó információk érkeznek, hogy képződnek-e káros vegyületek az extra szűz olívaolajban sütés közben. Ha viszont az antioxidáns-tartalom fokozása a fontos, akkor megsütheted a zöldségeket, de ne egyél belőlük óriási mennyiséget, tartsd szem előtt a zsír- és kalóriatartalmukat.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!