MEDICINA

Ezért iszol több kávét, ha lehűl kint az időjárás

Ha úgy vetted észre, hogy több kávé fogy, mióta borongós, őszies lett az időjárás, az nem a véletlen műve; megvan az oka, miért kívánod jobban a hűvös napokon a feketét...
címkék:
  • Szerző:

A reggeli kávét senki nem hagyná ki, de nyáron van, hogy ennyi bőségesen elég is. Aztán jönnek a hűvösebb hónapok, és feltűnően jobban fogy a kávé ősszel a dobozból. Bizony, a legtöbb ember a hideg hónapokban nem éri be a reggeli egy csészével, hanem többet kávézik; és megvan a tudományos magyarázat, hogy miért. Kérdés, vajon az egészségre nem ártalmas-e, ha jobban fogy a kávé ősszel; de szerencsére erre is van válasz.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

A legtöbb háztartásban sokkal jobban fogy a kávé ősszel, mint a meleg hónapokban. Fotó: Pixabay.com

A kávé melegít

A kávé ősszel nem csupán azért melegít, mert forró; hanem mert felpörgeti a vérkeringést és az anyagcserét. Fotó: Pixabay.com

Ahogy beköszöntenek a hűvös őszi napok a forró nyár után, az ember hajlamos fázósabbá válni, hiszen meg kell szokni a hidegebb időt. Ilyenkor jólesik egy forró ital, ami legtöbbször a kávé szokott lenni; így előfordulhat, hogy a reggeli fekete után lecsúszik még egy-két csészével napközben. Azonban ilyenkor nem csak azért melegszel át, mert a kávé forró, hanem azért is, mert a koffein felpörgeti az anyagcserét, a szervezet turbó fokozatba kapcsol, és ezzel a test alaphőmérséklete is emelkedik. Szakértők szerint azonban nem érdemes kizárólag a kávéra hagyatkozni ez ügyben; a rendszeres testmozgás is hatékonyan felpörgeti az anyagcserét és a vérkeringést, így ha eleget mozogsz, kevésbé leszel fázós.

Több energiára van szükséged

A tartós kialvatlanságot nem jó ötlet kávéval orvosolni. Fotó: Pixabay.com

Több felmérés is bizonyítja, hogy a hűvösebb napokon az emberek többsége rosszabbul alszik, mint nyáron; ez különösen ősszel érdekes, amikor még a fűtés nincs bekapcsolva, és alaposan be kell takarózni, ha nem akarsz fázni. Ilyenkor a reggelek sokkal álmosabban indulnak, és sokan napközben is alig térnek magukhoz; érthető, ha pár csésze kávéval több fogy. Kialvatlanságra azonban nem a kávé a legjobb megoldás; ha úgy érzed, problémás az éjszakai alvásod, kapcsold be a fűtést, igyál egy csésze forró, koffeinmentes teát lefekvés előtt, és figyelj rá, hogy eleget aludj.

címkék:
Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?