INSIDER

Két hétre bezár a Déli pá­lya­ud­var. Min­den, amit a fel­újí­tás­ról tudni kell

Mától 14 napra bezár a Déli, a több­ség­nek Ke­len­föl­dön kell le­száll­nia a vo­nat­ról. A mun­kák fő­ként kar­ban­tar­tás­ról, töb­bek közt a ke­len­földi alag­út­nál tör­tént ré­zsű­csú­szás hely­re­ál­lí­tá­sá­ról szól­nak. Több ezer utas­nak kü­lön­bö­zet-vissza­té­rí­tés­sel és BKK-jegy-vá­sár­lás­sal is baj­lód­nia kell.
  • Szerző: Ripost

Garantáltan elkésik, aki megszokásból utazik vonattal a Déli felé. A pályaudvar felújítása mától október 17-éig tart, és többek közt a Győr, Székesfehérvár és Pécs felől érkezők, illetve oda utazóknak okoz nehézséget. A szerelvények csak Kelenföldig közlekednek, illetve egyes esetekben a Déli helyett a Keletibe futnak be.  Kelenföldre zúdul mától a nagy roham Vajon bírja-e két hétig a romos Kelenföldi pályaudvar a rohamot? A pályaudvaron nem úgy tűnik, mintha nagyon felkészültek volna... Tegnap még nem volt nyomuk az ígért mobil jegypénztáraknak a felszínen.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Az ígéret szerint mától beállnak, több jegypénztár lesz nyitva a romos állomás­épületben, és a vadonatúj aluljárókban is rengeteg auto­mata működik majd, amelyek mellé diákmunkásokat állítanak, hogy segítsék a tömeget a jegyvásárlásban. Sok utasnak már most elege van az egészből  A belvárosba amúgy is tömött busszal, metróval és villamossal bebumlizó utasok többségének már most elege van a két hetes mizériából.  „Vonattal alig 6-7 perc alatt beérek Kelenföldről, viszont villamossal sokkal több ideig fog tartani, ráadásul teljesen máshova jutok azzal” – magyarázta lapunknak az egyik bosszankodó utas, András. Ám olyan is akad, akinek nem gondot a hercehurca. „Két hétig villamossal járok Kelenföldről. Nem sok megálló, ezt a kis időt kibírom” – fogalmaz Tarjányi Nikolett, aki napi szinten ingázik Budapestre. 

A felújítás nem csak az utasokat, a pályaudvarnál dolgozó kisboltosokat, éttermeseket is megosztja. „Örülök, hogy megújul az aszfalt, mert naponta bukdácsoltak a boltom előtt az emberek. Kész életveszély a járda a sok úthibával” – említette Nagy Istvánné ruhaboltos a szélső peronoknál. „Szombattól reggel 7 és délután 3 között nem lesz áram. Nehéz lesz megoldani az árusítást” – vakarta a fejét Ábrahám György, aki az alsó szinten árul gyümölcsöt és üdítőt. Íme a fontosabb változások A legtöbb vonat csak Kelenföldig megy. Van néhány, amelyik a Keletibe: egyes, Győr–Budapest vonalon közlekedő vonatok és a 200-as és 201-es számú Agram nemzetközi gyors, ugyanakkor a Göcsej InterCity Zalaegerszegről a Keletibe fut be, visszafelé viszont Kelenföldről indul! A menetrendek a mavcsoport.hu címről, illetve a MÁVDIREKT ügyfélszolgálaton érhetők el minden hálózatról a 499-4999-es számon.

Pénzzel és idővel zsonglőrködhetnek az utasok A Kelenföld és Déli közötti szakaszt 6-12 perc alatt teszik meg a vonatok. Az átszállások miatt hosszabb két hétig az utazás. Bár a Déli helyett csak Kelenföldig vagy a Keletiig adja ki a MÁV a jegyeket, a különbözetet a jegypénztáraknál lehet igényelni, ami időveszteség. A Keletiből a napközben 2-5 percenként járó 2-es metró 11 perc alatt ér a Déli pályaudvarhoz, ehhez 350 forintos BKK-jegyet kell váltani.  

Kelenföldről viszont több útvonalon is el lehet jutni a Délibe. A négyperces sétával elérhető, 6-10 percenként induló 139-es busszal 11 perc alatt érhetünk a Délibe, egyetlen 350 forintos BKK-vonaljeggyel. A másik lehetőség, ha a felújítás alatt sűrűbben közlekedő 4-es metróval elmegyünk a Móricz Zsigmond körtérre, s onnan a 61-es villamossal érintjük a Déli pályaudvart. Utóbbi hátulütője – az 530 forintos átszállójegy mellett – az idő: a metróút 5, a villamosút 14 perc, plusz a várakozási idők…

Még nem tudni, mi lesz a Déli sorsa Egyelőre nincs döntés arról, mi lesz később a Déli pályaudvarral. Sőt, a düledező Kelenföldi felújításának sincs még időpontja. Ami viszont a mostani munkákat illeti, a MÁV részletes listájából kiderül, az utasok számára a leginkább látható változást a peronok aszfaltburkolatának javítása, esetenként újraaszfaltozása jelenti majd.

Fotó: Markovics Gábor

A munkálatok döntő többsége ugyanis a biztonságról szól. – Véglegesen helyreállítják a kelenföldi alagútkijárat 2015-ös rézsűcsúszását. – Megerősítik a támfalakat a Győri útnál és a Kuny Domonkos utcánál – Teljes körűen átvizsgálják a felső vezetéki hálózatot – A karbantartási munkák érintik a magasfeszültségű energiaellátást, a felső vezetéki hálózatot, a térvilágítást és a biztosítóberendezést – Síneket és váltókat cserélnek, vágányokat szabályoznak – Közműalagút-szigetelést javítanak.