INSIDER

Drá­mai be­je­len­tés, így ma­rad­hat­nak az ál­do­za­tok a Hab­le­ány bel­se­jé­ben

Már zaj­lik a ha­jó­roncs ki­eme­lé­sé­nek elő­ké­szí­tése a Ter­ror­el­há­rí­tási Köz­pont (TEK) ko­or­di­ná­lá­sá­val. A víz­ál­lás saj­nos újra emel­ke­dik.
  • Szerző: Ripost

A TEK társadalmi kapcsolatokért felelős osztályának vezetője, Jasenszky Nándor sajtótájékoztatón azt mondta, hogy a búvárok azokat az emelési pontokat alakítják ki a hajó alatt, amelyeken keresztül a Clark Ádám úszódarura akarják majd rögzíteni a roncsot.Olyan füleket és rögzítési pontokat alakítottak ki a búvárok a hajótesten, amelyek segítségével drótkötelekkel egy pontonhoz lehetett rögzíteni a roncsot. A tervek szerint a kiemelés után egy uszályra teszik a hajótestet. Az osztályvezető hozzátette, a vízállás újra emelkedik, a sodrás változatlanul nagy, a látótávolság pedig nulla, így továbbra is rendkívül nehéz körülmények között dolgoznak a búvárok.

Arról is beszélt, hogy dolgoznak a hajó nyílásainak lezárásán. Erre azért van szükség, hogy ami a hajótestben található, az ott is maradjon a  kiemelés során. Egy mentésben részt vevő szakértő szerint erre elsősorban kegyeleti okokból van szükség, és azért, hogy ne sérüljenek és sodródjanak el a roncsban lévő áldozatok. De fontos szempont az is, hogy a hajó belsejében lévő tárgyak ne akadályozzák a mentést, illetve ne sodródjanak el.

EZEKET OLVASTAD MÁR?