TESTFACTOR

A nők lel­ke­seb­ben fut­nak, mint a férfiak. Most el­mond­juk, miért

Fogj egy ké­nyel­mes edző­ci­pőt, mi pedig mu­tat­juk, miért ér­de­mes be­le­vág­nod még ma a fu­tásba, pláne, ha nő vagy...
címkék:
  • Szerző: Mia

Állandó a versengés a férfiak és a nők között, de gondoltad volna, hogy a futásban is toronymagasan nyerünk? Egy friss kutatás szerint  Amerikában a maratoni futóversenyek résztvevőinek 57 %-a nő. Több mint 10 millió nő vesz részt rendszeresen ezeken a versenyeken, ráadásul a résztvevő hölgyek 25 %-a már az 1990-es évek óta aktívan fut.

Ez nem csak azt jelenti, hogy sokkal fittebbek és kitartóbbak vagyunk, de ezáltal csökkentjük a különböző betegségek kialakulásának kockázatát, ráadásul a futástól a hangulatunk is javul.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Na, kedvet kaptál egy kis kocogáshoz? Akkor íme néhány ösztönző tanács olyan nőktől, akik rendszeresen hódolnak ennek a sportnak.

1. Étkezz megfelelően

Teli hassal nem csak a futás lesz nehéz, de rosszul is leszel utána. Edzés előtt legalább két órával egyél, hogy közben ne feküdje meg a gyomrodat a kaja és legyen elég erőd mozogni. Mindemellett az sem mindegy, hogy mit viszel be a szervezetedbe, kerüld a gyorsan felszívódó szénhidrátokat, mert így pont addigra leszel éhes, mire a rajtvonalhoz állsz. 

Fotó: 123RF

2. Jól válaszd meg a ruhád

Egy kényelmetlen ruha teljesen elronthatja a futás élményét, mert végig csak azzal fogsz foglalkozni, hogy mennyire szúr, nyom, szorít és hogy le akarod végre venni. A jó minőségű és kényelmes futócipő alap, de fontos az is, hogy megfelelően tartson a sportmelltartód, így később nem fognak fájni a melleid. 

3. Soha ne állj meg!

Ha úgy érzed, kész, feladod, akkor sem szabad megállnod. Különben kiesel a ritmusból, ésutána sokkal rosszabb lesz visszarázódni. Inkább lassíts a tempón, de ne állj meg addig, míg célba nem értél.

Eközben a címlapon

4. Ragaszkodj a célodhoz

Ha kitűztél magad elé egy célt, addig ne add fel, amíg el nem érted. Nincs annál felemelőbb érzés, mint amikor tudod, hogy megtettél mindent és betartottad a napi kötelező edzésadagot. Így te is könnyebben fogsz fejlődni, az állóképességed pedig rövid időn belül javul majd. 

címkék: