TESTFACTOR

Íme, a szuper egyszerű edzés, amivel megszüntetheted a hátfájást

A habszivacs henger, más néven a foam roller az utóbbi évek nagy fitneszőrülete. Nem is alaptalanul, hiszen a henger segítségével nem csak a megszokott gyakorlataidat teheted hatékonyabbá, hanem a bőr alatti kötőszövetet, sőt, az izmokat is átmasszírozhatod. Segítségével még az olyan krónikus panaszoktól is megszabadulhatsz, amilyen a makacs hátfájás.
  • Szerző: Ripost

A habszivacs henger, vagyis a foam roller használata nemcsak a naponta végzett gyakorlatokat teheti változatosabbá. Nemcsak egy újabb, hatékony fitneszeszközről van szó, hanem egy olyan segítőről is, amellyel minden nap élvezheted a masszázs jó hatását, akkor is, ha nincs időd vagy pénzed rendszeresen masszőrhöz járni.

A habszivacs henger így akkor is segíthet, ha az ülő életmód, vagy a telefon, tablet állandó használata miatt fáj a hátad, vagy a vállad. A hát alsó, középső és felső részét, valamint a vállövet is átmasszírozhatod vele, a kezelés lazítja a görcsös izomzatot, és javítja a vérkeringést. Megmutatjuk a legjobb gyakorlatokat.

Támaszkodj meg a henger mögött, a lábadat tedd nyújtva a talajra. Emeld meg a lábaidat, majd miközben visszateszed őket a talajra, szép lassan ereszd a hátad a hengerre, a hát felső részét pedig igyekezz minél közelebb engedni a talajhoz. Hagyd, hogy megnyúljon a hátad alsó része. Ismételd meg a gyakorlatot tízszer, kényelmes tempóban.

Helyezd a hengert a lapockád alá, a kezdet tedd a tarkódhoz, és húzd össze a lapockáidat. A csípődet kissé megemelve, apró mozdulatokkal gördülj a hengeren, hogy az átgyúrhassa a lapocka környéki izmokat. Ha egy kicsit nagyobb mozdulatokkal mozogsz, a felső háti szakaszt és a vállövet is kezelésbe veheted. Vigyázz, az első alkalmak még fájdalmasak lehetnek, és izomlázad is lehet utánuk, így először csak kis ideig, óvatosan próbálkozz, és fokozatosan növeld az időtartamot.

Helyezd a hengert a középső háti szakasz alá, a kezedet tedd a tarkód mögé. A csípődet a talajtól elemelve, gördítsd végig a hengert a lapockádtól a derekadig.

Helyezd a hengert a felső háti szakasz alá, húzd be a lapockáidat, és a kezedet keresztezd a tarkód mögött. A csípőd emeld el a talajtól, és a lábaid segítségével lassan gördülj végig a hengeren, így az a derekadtól a válladig minden izmodat átmasszírozza.