FITTFAZÉK

Megújult a karfiolkenyér! Ez lett a tél nagy kedvence

Egészséges és megnyugtató érzés tölt el, amikor ezt az ízletes kenyeret eszed. Ehhez képest a normál kenyér már unalmasnak tûnik.

Amikor eszed, csupa jó érzés árad szét benned.

Minden porcikád jelzi, hogy most valami igazán egészségeset fogyasztasz.

Az ízletes karfiolkenyér után a közönséges gabonakenyér szinte már unalmasnak tűnik. A tojásnak és mozzarella sajtnak is köszönhetően tartalmaz annyi fehérjét és rostanyagot, mint a teljes kiőrlésű lisztből sütött kenyér. Csak éppen ez sokkal finomabb, miközben kevesebb benne a szénhidrát.

A könnyű szelet sűrű állagú, ezért tökéletesen jól laksz vele.

Nem kell azon törnöd a fejed, mit egyél még, hogy csillapítsd az éhségedet.

Hozzávalók 4 szelethez:

  • 1 közepes fej karfiol, falatnyi rózsákra szedve
  • sütőpapír
  • olajspray
  • géz (vagy vastag konyhai törlő papír, tiszta konyharuha, használaton kívüli, tiszta póló)
  • 1 nagy tojás, könnyedén felverve
  • ½ csésze reszelt mozzarella sajt
  • ¼ tk tengeri só (vagy Himalája só)
  • ¼ tk őrölt bors
  • 4 zöldhagyma (vékonyra szeletelve, egy kevés belőle félretéve a tálaláshoz) - opcionális

Elkészítés:

1. Melegítsd elő a sütőt 230 Celsius fokra.

2. Egy lapos tepsit bélelj ki sütőpapírral, és vékonyan fújd be olajspray-el. Tedd félre.

3. Rakd a karfiol felét egy konyhai robotba. A pillanatkapcsolót többször benyomva daráld rizsszem méretűre. A másik felével ugyanúgy járj el. Borítsd a darált karfiolt egy mikrózható tálba.

4. Magas fokozatra állítva mikrózd 6-8 percig, vagy míg meg nem puhul.

5. Kis adagonként nyomd ki belőle a nedvességet a gézen keresztül. Ez nagyon fontos ahhoz, hogy később formálható legyen a karfiol.

6. Egy tálkában keverd jól össze a száraz, darált karfiolt a tojással, sajttal, aprított zöldhagymával, sóval, borssal.

7. Helyezd a keveréket négy egyforma halomban az előkészített sütőpapírra. Igazítsd kenyérszelet formájúra.

8. Told a sütőbe 15-17 percre, vagy míg aranybarna színt nem kap. Hagyd hűlni 10 percig, mielőtt levennéd a papírról.

Tipp:

A ledarált és nedvességtől kinyomott karfiolt nem csak kenyér formára alakíthatod, de süthetsz belőle például pizzát is.

A pizzára tegyél szárított paradicsomot, friss bazsalikomot és oregánót. Ha szereted csípősen, szórj rá cayenne paprikát vagy szeletelt erős paprikát. Hintsd meg fokhagymaporral vagy aprított fokhagymával. Kedvenc sajtoddal gazdagítsd.

És ezeket olvastad már?