FITTFAZÉK

Felhőkalács lett a diétázók nagy reggeli kedvence

Diétázol, de mégis szívesen ennél egy kis kalácsot, cukormentes lekvárral? Készítsd el magadnak ezt a finomságot! A felhőkenyér után, most megérkezett a felhőkalács, mely összesen 4g szénhidrátot tartalmaz.

Könnyű, rugalmas, pihe-puha, és közben mégsem esik darabjaira evés közben.

HOZZÁVALÓK 10 személynek:

  • 6 db tojás
  • ½ csésze tejsavó fehérje por  (Szójaprotein is megfelelő, ha allergiás vagy a tejsavó fehérjére).
  • ¼ tk  só
  • kókuszolaj (a sütőforma kikenéséhez)

ELKÉSZÍTÉS:

1. Válaszd el a tojások fehérjét a sárgájától. (Nagyon gondosan járj el, nehogy akár egy pici sárgája kerüljön a fehérjékhez). A fehérjéket egy nagy tálba, a sárgájákat egy kis tálba tedd.

2. Kézi mixerrel (vagy habverővel) verd a fehérjéket kemény habbá (5-6 perc).

3. Add hozzá a tejsavó fehérje port, a tojássárgákat, a sót, és kézi habverővel vagy villával gyengéden keverd össze.

4. Olajozd ki a sütőformát, és öntsd bele a keveréket.

5. 175-180 Celsius fokon süsd 35-45 percig, vagy amíg át nem sül.

6. Tálalás előtt hagyd kihűlni.

A kalács sülés közben magasra emelkedik, ám lehűlés után visszaesik. Ne aggódj emiatt. Legjobb, ha a sütőformában hűl ki teljesen.

Tipp:

Variáld tetszés szerint! Édesítsd Lovely Sweet-tel, tedd izgalmassá kedvenc zöld fűszereddel, növeld a rosttartalmát darált lenmaggal vagy chiamaggal.