kulcsár edina
Rippel Ferencről világszerte sok artista és sportoló tudta, hogy „aranykeze” van, de most a Ripost munkatársa is megtapasztalhatta, milyen, ha átesik az ember az úgynevezett testmanipuláláson.
Amikor néhány nappal ezelőtt felhívtuk Rippel Ferencet, alaposan meglepődtünk, hiszen csak annyit mondott, hogy hívjuk kicsit később, mivel éppen egy vendégét várja „testmanipulálásra”. Amikor később újra kerestük, kiderült, mire is gondolt pontosan, hiszen utoljára valamilyen űrlényes scifiben hallottunk hasonlót… Feri csak annyit válaszolt, hogy találkozzunk a budai szalonban, ahol kialakította saját kis kuckóját. Vállalkozó szellemű kollégánk élt a lehetőséggel. Maradjunk annyiban, hogy az itt fáj-ott fáj életérzés már a múlté. De mit is művel pontosan az Érdemes Művész-díjjal is kitüntetett artista?
„A világjárvány nekünk artistáknak is betette a kaput, hiszen nincsenek fellépések, így irányt kellett váltanom. Persze korántsem új keletű dolog ez, csupán amíg tele volt a naptárunk fellépésekkel, nem ez volt a hangsúlyos” – kezdte a Ripost-nak Feri, aki évtizedek óta alkalmazza a tanult technikákat saját magán és persze artistatársain is.
„Az elmúlt harmincegy évben artistaként több mint tízezer előadást kellett végrehajtanom, vagyis éppen ennyiszer kellett bemelegítenem és egy olyan produkciót bemutatnom, ami életveszélyes és maximális erőkifejtést igényel. Volt egy időszak az életemben, amikor tíz éven keresztül, napi két előadást csináltunk meg a párizsi Moulin Rougeban és az egyik sérülést cipeltük át a másik napra. Rá kellett jöjjek egy technikára, hogy miként tudom meghekkelni a testemet. A szerződésben ugyanis benne volt, hogy az első hibánál figyelmeztetnek, a másodiknál fizetéslevonást, a harmadiknál pedig elküldenek. Ha valami fájt, akkor nagyon nehéz volt ezt a szerződést teljesíteni. Ekkor kezdtem el mindenféle testtel kapcsolatos tanulmányokat folytatni és magamon kísérletezni” – mesélte Feri, miközben munkatársunk összes csontját kiropogtatta.
Az artista persze nem autodidakta módon tanulta az alkalmazott technikákat. Beutazta a világot, hogy mesterektől sajátítsa el a test ismeretét és számos tanfolyamot is elvégzett annak érdekében, hogy hivatalosan is csontkovács lehessen.
„Volt, hogy egészen Japánig utaztam, hogy elsajátíthassak egy különleges és ősi masszás technikát, de gyakorlatilag egész Ázsiát bejártam, és mindenhol gyűjtöttem a tudást. Így alakult ki az a program, amit először magamon kezdtem alkalmazni. Végül megszereztem a hivatalos csontkovács képesítést, ami most nagyon jól jön ebben a nehéz időszakban” – mesélte az elképesztő formában lévő 49 éves artista.