kulcsár edina
A járművek függőlegesen szállnak fel- és le, és több kisebb propellert használnak. A két- és háromüléses változatok 30 és 60 kilométer közötti távolság megtételére képesek, 100 és 200 km/óra közötti sebességgel.
Az Uber személyszállítással foglalkozó vállalkozás 2023-ig meg akarja kezdeni az utasok repültetését Dallasban, Los Angelesben és az ausztráliai Melbourneben.
A repülők vagy teljesen villamosenergiával működnek, vagy hibridek, amikben tartalék hagyományos motor is található.
Általában függőlegesen végzik el a fel- és leszállást, mint a helikopterek, azonban nem egy nagy propellert, hanem több kisebbet használnak. A két- és háromüléses változatok 30 és 60 kilométer közötti távolság megtételére képesek, 100 és 200 km/óra közötti sebességgel. A propellereket közvetlenül az egyedi villamosmotor hajtja, így mindegyik vezérelhető. Ezeket a járműveket könnyebb automatizálni, mint a helikoptereket, és nagyobb a stabilitásuk is.
Egyes típusok dönthető szárnyakkal vannak ellátva. Ezekre a szárnyakra szerelik fel a több kisebb propellert, amik a fel- és leszállásnál függőlegesen rögzített állapotban vannak, de vízszintesen rögzítettek a repülés közben, úgy működve, mint egy hagyományos szárnyú repülőgép. Ez a megoldás energiát takarít meg, és növeli a repülési távolságot.
Az illetékesek folyamatosan azon dolgoznak, hogy megtörténjen a légiforgalomirányitó rendszerek automatizálása. Ha ez megtörténik, akkor a vezető nélküli légijárművek és a légi taxik könnyedén beilleszkedhetnek a légitársaságok nagy repülőgépeinek a rendszerébe.
Minden repülőgépbe válaszjeladókat szerelnének, ugyanolyanokat, mint amilyenek a nagy gépekben vannak. Ezek a jeladók automatikusan megkapják és továbbítják a többi légijármű repülési tervét, hogy a számítógépek segítségével a pilóták vagy automatikus repülők elkerülhessék egymást a levegőben.
A hatóságnak több, mint 20 csoportja végzi Anglia-szerte a repülő taxik tesztrepüléseit. Japánban pedig azt tervezik, hogy először vidéki térségekben tesztelik a gépeket, ahol kevésbé zsúfolt a légtér, mielőtt a városi környezetbe engednék őket.
Mindeközben az Uber próbálja fejleszteni a légi személyszállítást, és ezért megkezdték a szolgáltatást egy hagyományos helikopterrel Manhattan és a New York-i JFK reptér között.
A repülő taxik sokkal halkabbak a hagyományos helikoptereknél, köszönhetően az elektromos motornak, de ugyanúgy zümmögő hangot adnak ki, mint a drónok.