Létrehozva: 2020.12.18.

Varga Mihály: Magyarország az elsők között teszi elérhetővé az új uniós fejlesztési időszak forrásait

A mai nappal elindul a Vállalkozásfejlesztési és innovációs operatív program (Vinop) első pályázatainak társadalmi egyeztetése.

Magyarország az elsők között teszi elérhetővé a vállalkozásoknak az új, 2021-27-es uniós fejlesztési időszak forrásait. A mai nappal elindul a Vállalkozásfejlesztési és innovációs operatív program (Vinop) első pályázatainak társadalmi egyeztetése – jelentette be Varga Mihály pénzügyminiszter pénteken, a Facebook-oldalán feltöltött videóüzenetében.

Közlése szerint az első négy pályázat 414 milliárd forintos keretösszeggel már január elején megjelenik, nyárra pedig már a kifizetések is megtörténhetnek. Beruházásokban, kutatás-fejlesztésben, innovációban, képzésekben segítik ezek a pályázatok a cégeket.

A járvány továbbra is veszélyezteti a magyar vállalkozások működését és a munkahelyeket, ezért úgy állították össze a Vinop-ot, hogy a magyar gazdaság mielőbbi újraindítását is segítse – mondta.

Minden eddiginél nagyobb operatív programról van szó: már az első évben, azaz 2021-ben több mint 2000 milliárd forintnyi pályázatot hirdetnek a vállalkozásoknak. Viszonyításképpen elmondta, hogy a mostani – 2014-2020-as – ciklus uniós szinten is jelentős programjában, a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív programban (Ginop) 7 év alatt 3000 milliárd forint került a gazdaság vérkeringésébe – írja a koronavirus.gov.hu.

Rámutatott: Magyarország a jelenlegi fejlesztési ciklus legeredményesebb forrásfelhasználó tagországai közé tartozik, a Ginop-ot 110 százalékos mutatóval hajtottuk végre, a program több ezer cég fejlesztéseit segítette, 100 ezer munkahelyet védett meg. „Ezt a munkát folytatjuk az új programoknál is” - fűzte hozzá.

Minden újdonságról be fognak számolni szavai szerint, és ajánlotta a Ginapp applikációt, amelyben az új pályázatokról is lehet informálódni.

 

Ötvenmillió forintos kampánnyal zárja az évet a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” akció – közölte a Magyar Termék Nonprofit Kft.

A közleményben hangsúlyozzák, hogy az ünnepek előtti tévékampányban ért a csúcspontjára a járvány elején indult „Vedd a hazait! Védd a hazait!” akció, a Magyar Termék Nonprofit Kft. a csatlakozó gyártócégek segítségével minden korábbinál nagyobb értékű és hatású kampányt tudott megvalósítani. Felidézik, hogy a Magyar Termék védjegyrendszert működtető nonprofit cég március végén indította útjára a „Vedd a hazait! Védd a hazait” mozgalmat, amelyhez több tucat cég csatlakozott, az ősszel pedig húsz gyártó példátlan összefogásával megvalósult tévéreklámkampánnyal folytatódott az akció. A reklámok azt üzenik: sok mindenben különbözünk ugyan, de vannak dolgok, amiről ugyanazt gondoljuk, hiszünk az összefogás erejében, ezért hazai termékeket vásárolunk, hogy segítsük egymást„ – írják a közleményben. Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a közleményben elmondta, a járvány második hullámában is fontosnak tartják az összefogás fenntartását, azt tapasztalják, hogy még a korábbinál is több vállalkozás támogatta az akciójukat, így végül olyan kampányt sikerült megvalósítani, amelynek a médiaértéke meghaladta az ötvenmillió forintot.
A ”Vedd a hazait! Védd a hazait!„ tévékampányában résztvevő cégek az Abonett Kft., az Alföldi Tej Kft., a Bramac Kft., a Caola Zrt., a Cerbona Kft., a Ceres Zrt., a Csipet Land Kft., a Detki Keksz Kft., a Gyermelyi Zrt., a Gyulahús Kft., a Magyar Piszke Papír Kft., a Matrackuckó, az MCS Vágóhíd Zrt., a Medimpex Zrt., az NT Kft., a Pápai Hús Kft., a Savencia F & Dairy Hungary Zrt., a Szamos Marcipán Kft., a Szarvasi Mozarella Kft. és a Terrán Tetőcserép Kft.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek