Évek óta véres terror a nyugat-európai karácsonyi vásárokon

POLITIK
OTTHONKA

Szerző Ripost

Létrehozva: 2024.09.11.

Tudtad? Ezért csomagolják a citromot színes hálóba

A hálós citrom, lime, narancs, krumpli, hagyma nagyon keresettek a boltokban. Azért, hogy ne bajlódj velük egyesével, csomagba szedve is árulják őket. Ha a boltban jársz elég csak felkapnod a fél- vagy egykilós kiszereléseket. De tudod, miért árulják hálóban a lédig termékeket? Az is érdekes, hogy miért vannak a termékek más és más színűben. Íme a válasz.

Szinte minden kiskereskedelmi hálózat boltjában lehet kapni friss gyümölcsöt és zöldséget. A nagyobb boltok választéka általában színesebb. A rekeszek telis-tele vannak friss és ízletes árukkal. A gyártók viszont bevetnek egy-egy apró trükköt, hogy a zöldségek és a gyümölcsök még vonzóbbak és kívánatosabbak legyenek a vásárlók számára.

Fresh,Lemons,In,Factory,Nets,On,The,Counter,In,The
Fotó: Deman

Ezért csomagolják a citromot, narancsot hagymát és krumplit is színes hálóba

Az emberek általában szeretik maguk kiválasztani a zöldséget és a gyümölcsöt, mindenki vágyik a friss és érett termékekre. De vannak, akik a gyorsaság és praktikum jegyében a hálós, előre csomagolt zöldségekre és gyümölcsökre esküsznek.  Nem kell méregetni őket, lehet tudni mennyi van a hálókban. A gyártók bevetik azt a trükköt, amitől a csomagolt termékek vonzóbbak, mint a lédig áruk, állítják a szakemberek. 

Németországban a Giessen Egyetem pszichológusa, Karl R.Gegenfurtner az általa írt új tanulmányban kifejti, hogy a háló, melybe  a zöldségeket, gyümölcsöket pakolják, képesek az optikai illúzió révén megtéveszteni a vásárlókat. A narancs színű hálóba csomagolt sárgás-zöldes, éretlenebb  narancsot a vásárló narancsosabban látja a valóságosnál, tehát az érettség, az édes gyümölcs illúzióját kelti. Ez igaz a citrom, a vörös- és lila hagyma, valamit a burgonya esetében is. 

Arra a következtetésre jutottunk, hogy a színasszimiláció önmagában erős hatást gyakorol a szín megjelenésére, és a zöldesnek tűnő narancsot gyönyörűen narancssárgává változtatja. Mondanunk sem kell, hogy a gyümölcsárusok erre már régen rájöttek. Ha körbenézünk a tipikus szupermarketekben, könnyen beláthatjuk, hogy a gyümölcsök és zöldségek jellemzően olyan hálókba vannak csomagolva, melyek olyan színűek, mint amilyen az adott termék tökéletes érettség mellett lenne

– idézi Gegenfurtnert az IFLScience.

Young,Happy,Woman,Choosing,Oranges,In,Plastic,Mesh,While,Buying
Fotó: Drazen Zigic

Hogyan működik az illúzió?

A cikkben részletezik, hogy ebben az esetben az illúzió azért működik, mivel az agyunk a perifériás látás és a színérzékelés feldolgozására van programozva. Az agyunk arra törekszik, hogy zökkenőmentes legyen a beérkező információ feldolgozása, tehát mindaz, amit látunk a lehető leghatékonyabban legyen feldolgozva. Az agyunk éppen ezért egységesíti a szomszédos színeket, tehát a háló élénk piros vagy narancssárga színét és a benne található, fakóbb gyümölcs színét, létrehozva ezzel egy egységes árnyalatú és színű tárgyat.

forrás: mindmegette.hu

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek