kulcsár edina
Óriási NB I-es dilemma, hogy a hétközi fordulóban miképp oldják meg a szurkolók a hazajutást. A legtöbb esetben lehetetlen a végsõ sípszó után tömegközlekedéssel útnak indulni.
Hétközi fordulót rendeznek az NB I-ben, amely már évek óta megoldhatatlan fejtörő elé állítja a Magyar Labdarúgó Szövetséget. Az amúgy is siralmas nézőszámok kedden és szerdán garantáltan tovább esnek, mert busszal vagy vonattal nem lehet normálisan megoldani a meccsre utazást.
Ha egész pontosak akarunk lenni, akkor az összecsapásra még el tud jutni a halandó vendég drukker, de visszafelé szinte kivitelezhetetlen a hazaérés emberi időpontban azok számára, akik nem autóznak.
A 10. fordulóban hat mérkőzést rendeznek, és a 19 és 20 órás időpontok ellenére csak két klub szervez buszt vidéki helyszínre. A Videoton díjmentesen szállítja a saját fanatikusait Felcsútra, míg a Vasas 1000 forintért szervez buszozást Gyirmótra. Az összes többi szurkolónak önerőből kell eljutnia a hétközi meccsre.
A kedd esti Debrecen-Kispest találkozóra ugyan 4000 forintért elvonatozhat a fővárosi szurkoló, és megtekintheti a meccset további 1000 forintért a vendég szektorban, de mivel visszafelé az utolsó vonat 21:31-kor indul, ezért a mérkőzést nem élvezheti végig.
A szurkolói túrák egészen szélsőséges formákat ölthetnek, például a Dunaújvárosban megrendezésre kerülő MTK-Diósgyőr szinte a lehetetlen küldetés kategória. Az Elvira ajánlása szerint a 22:34-kor útra kelő miskolci szurkoló hat átszállással, több mint 8 óra alatt 5920 forintért juthat el Dunaújvárosból Miskolcra.
Nincs sokkal könnyebb dolguk azoknak a paksiaknak, akik Mezőkövesre szeretnének ellátogatni, vagy azoknak a szombathelyi rajongóknak, akik a helyszínen szeretnék megtekinteni az Újpest-Haladás meccset.
A fennálló probléma nem kizárólag az MLSZ hibája, hanem a magyar infrastruktúra hiányosságainak is köszönhető. Ugyanakkor a szövetség könnyíthetne a szurkolók helyzetén azzal, hogy ezekben az időpontokban azonos városba vagy régióba eső találkozókat szervez, ezzel minimalizálva a távolságokat. Emellett a klubok is felelősek, akik szervezett keretek közt utaztathatnák szurkolóikat.