RETRO RÁDIÓ

Fogyasztóvédelem: a te véleményed is számít!

Létrehozva2025. 04. 14. 11:05
Frissítve2025. 04. 14. 11:45

Konzultációt indított a fogyasztóvédelemről Magyarország Kormánya. A tét nagy: aki jól ismeri a jogait és tájékozott, az körültekintőbben vásárol és nem mindegy, a pénzünkért mit kapunk. Dr. Eitmann Norbert Róbertet, a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivőjét kérdeztük a fogyasztóvédelmi konzultációról.

A fogyasztóvédelem a vásárlással kapcsolatos jogokra terjed ki. Ezek olyan szabályok, amelyek a vásárlókat védik és lehetőségeket biztosítanak számukra, legyen szó akár online, akár az üzletben történő vásárlásról.

Fogyasztóvédelem
A fogyasztóvédelem mindannyiunk ügye, ezért a fogyasztóvédelmi kérdőív kitöltése jó lehetőség arra, hogy mindenki  elmondja a véleményét / Fotó:  Pexels (illusztráció)

A fogyasztóvédelem végigkíséri mindennapjainkat

A felgyorsuló világban egyre többet vásárolnak az emberek, ezért is végez fontos feladatot a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság, hiszen a vásárlók jogait biztosítja. Dr. Eitmann Norbert Róbert szóvivő hangsúlyozta:

A fogyasztóvédelemnek kiemelt jelentősége van kormányzati szempontból, de a mindennapokat tekintve is, hiszen végigkíséri az életünket, mindannyian fogyasztók, vevők vagyunk, életünk szinte minden napján.

A fogyasztóvédelemnek már egészen kicsi kortól jelentősége van, hiszen már az újszülött számára is vásárolnak a szülők és nem mindegy, a pénzükért milyen minőséget kapnak. A játékokra vagy tanszerekre, illetve a gyermektáborban használt eszközökre is külön figyelmet fordít a fogyasztóvédelmi hatóság, hogy megfeleljenek termékbiztonsági szempontból is. Nemcsak a boltban vásárolt termékekre terjed ez ki, hanem az online beszerezhetőkre is. Manapság egyre több terméket online vásárolunk meg, fontos, hogy ilyenkor is biztonságban érezhessük magunkat és a pénzünket. 

Fogyasztóvédelem
A fogyasztóvédelem húsba vágó, azaz pénztárcába vágó kérdés /  Fotó:  Pexels

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság fellép a csalások, online és offline vásárlások esetén történő visszaélések ellen is. Meglehetősen sok alkalommal tapasztalták, főleg idősek esetében, hogy megpróbálják őket becsapni, ez is küzd a hatóság. Az április 6-án indult fogyasztóvédelmi konzultáció ezekre a problémákra és kérdésekre is rávilágít, ezért is fontos, hogy minél többen kitöltsék. Ennek segítségével különböző információkat kap a fogyasztóvédelem és kiderül, mik a fontos fókuszpontok, min lenne érdemes változtatni.

Korábban ennyire széleskörű kérdőív fogyasztóvédelmi témában még nem született

- tette hozzá Dr. Eitmann Norbert Róbert.

A 12 kérdésből álló kérdőív most lehetővé teszi azt, hogy a vásárlók elmondják a véleményüket fogyasztóvédelmi kérdésekben, illetve minél több válasz mutat egy irányba, annál nagyobb nyomatékkal lehet fellépni az adott területen a vevők érdekében.

A kérdések többek közt az akciós árak feltüntetésének ellenőrzésére, az akciókkal trükköző üzletekkel szembeni szigorúbb fellépésre, a jótállási jegyek kiadásával kapcsolatos fokozott ellenőrzésre, az összehangolt és egyidejűleg végrehajtott túlzott áremelésekre, a  közszolgáltatók telefonos ügyintézésére, az e-kereskedelem során elkövetett bűncselekmények szigorúbb büntetésére, a veszélyes terméke árusítóira és a digitális kockázatokra kérdez rá. Minél többen kitöltik a kérdőívet, annál egyértelműbben tud fellépni a kormány és a hatóság a vásárlók érdekében. 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.