RETRO RÁDIÓ

Forradalmi újításra készül a Tesco: ezt minden vásárló imádni fogja

KL
Szerző
KL
Létrehozva2025. 04. 07. 17:40

Ezt idáig miért nem fedezte fel senki?

Elképesztő újításra készül a Tesco, miután a QR-kódok használatával kísérleteket tesz arra, hogy felváltsák a hagyományos vonalkódokat a mindennapi termékeken - sokak szerint ez a lépés a „második vonalkódforradalom”.

20250318_tesco_011_VZ
Forradalmi változás érkezik hamarosan a boltokban / Fotó: mw

Az Egyesült Királyság vezető szupermarketlánca 12 saját márkás friss élelmiszer- és húsárun próbálja ki ezt a technológiát. Így a termékek oldalán megszokott fekete-fehér „zebravonalak” napjai meg lehetnek számlálva.

Ezek az új QR-kódok, amelyeket a GS1 globális vonalkód-szakértőkkel közösen dolgoztak ki, nem csak a pénztárnál való gyors beolvasásra szolgálnak, de a vásárlók számára is nagy segítséget nyújthat, ugyanis ennek köszönhetően az okostelefonjukkal tájékozódhatnak az adott áruról. A Tesco déli üzleteinek 20%-ában már tesztelik ezeket a kódokat, amelyek az információk kincsesbányáját jelentik, és a tápanyagtartalomtól kezdve az allergiára való figyelmeztetésen át a származási helyig és a fogyaszthatóság időpontjáig mindenről informálják a vásárlókat, sőt, még tippeket is adnak más finomságokról, amelyeket esetleg megkívánhat.

Mindenképpen az a szándékunk, hogy a vásárlók jobban tájékozódhassanak a termékekről. A QR-kód megnyitja az ajtót mindezek előtt - az eredetről, a tápértékről, az egészségről, az alternatívákról, a helyi forrásból származó lehetőségekről

- árulta el Isabela De Pedro, a Tesco ellátási lánc szakértője a 2025-ös Retail Technology Show-n a változást.

A Tesco ezzel egy forradalomi újítás küszöbén áll, amelyek segítségével a vonalkódok végleg eltűnhetnek a boltokból és pénztárgépekből. Ha ez sikerül, akkor ez lesz a kasszatechnológia legnagyobb vívmánya a vonalkód 1974. június 26-i első hangjelzése óta - ez a történelmi pillanat, amelyet a GS1 pimaszul összekötött a globális váltásról szóló bejelentésével.

A GS1 kódjait 48 országban használják, ami a világ GDP-jének 88%-át jelenti. Olyan nagy márkák, mint a PepsiCo, a Walmart, a PandG, a L'Oréal és az Amazon már kipróbálták a technológiát, és a tervek szerint 2027-ig az egész iparágat be kívánják vonni a rendszerbe.

De nem csak a vásárlói élmény fokozásáról van szó; ezeket az ügyes QR-kódokat már használják a digitális üvegvisszaváltási rendszerekben és az élelmiszerbiztonsági visszahívások kapcsán, így a márkák és az üzletek gyorsabban követhetik nyomon az árukat a gyártól egészen a polcokig - számol be róla a Daily Star.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.