RETRO RÁDIÓ

Hiába vártak segítséget a fapados légitársaságtól a reptéren rekedt utasok - az máshonnan érkezett

GUY
Szerző
GUY
Létrehozva2024. 07. 02. 16:55

Egymást érik a fapados légitársaságok botrányai az utóbbi hetekben. Az egyik ilyen volt, amikor június 27-én, csütörtökön a Ryanair Alghero–Budapest járatát törölték. Az ír fapados légitársaság azonban nem törődött az utasaival. 46 magyar utasnak az volt a szerencséje, hogy utazási irodán keresztül fizette be az útját.

Alghero festői szépségű hely Szardínia szigetén, ahol bárki szívesen töltene el egy hosszabb-rövidebb álomnyaralást. Egy ilyen kiruccanás vált az utolsó pillanatban rémálommá azoknak utasoknak, akik a Ryanair FR4751-es járatával tértek volna haza a nyaralásukról Budapestre. Az eredetileg június 27-én, 22 órakor induló repülőre előbb késést jelentett be az azt üzemeltető fapados légitársaság, majd éjfél után nem sokkal törölte is a járatot, nagy pánikot keltve ezzel az utasok – köztük kisgyermekek – körében.

A Ryanair fapados légitársaság az utóbbi hetekben többször is felháborította az utasait
A Ryanair fapados légitársaság az utóbbi hetekben többször is kiborította az utasait a járatkésésekkel és járattörlésekkel. Képünk illusztráció  Fotó: Wolfgang Weiser / Pexels

Mivel kis repülőtérről és késői óráról volt szó, ezért a helyszínen már csak nagyon kis létszámú személyzet volt jelen. A gépen egy 46 fős magyar csoport is utazott (volna), akik utazási irodán keresztül foglalták le a szardíniai nyaralást – mint később kiderült: ez mentette meg őket a Ryanair utasokat semmibe vevő üzletpolitikájától és attól, hogy a reptéren töltsék az éjszakát, étlen-szomjan, mint a többiek. A csoportot szervező Proko Travel utazási iroda vezetője így emlékszik vissza a történtekre:

 

Mikor láttuk, hogy törölték a Budapestről Szardíniára induló gépet, azonnal elkezdtünk dolgozni, mert tudtuk, hogy utasaink hazafelé tartó járatát is törölni fogják, mivel így ki sem ér az a gép, ami aztán velük visszafordulna Budapestre

 – mondta el a Ripostnak Prónay Bence.

Egy-egy járattörlésnél nagyjából 150 utas szembesül egyszerre ugyanazzal a problémával, így aki gyorsan intézkedik, annak lesz új repülőjegye és szállása az estére, aki pedig kivár vagy nem tudja, mit tegyen, nem beszél angolul vagy a helyi nyelven, az könnyen lehet, hogy a repülőtéren éjszakázik és csak napokkal később jut haza. Ilyenkor előny a szakértő segítség.

Tudtuk, hogy minden perc számít, ezért négy kolléga kezdett el repülőjegyet és szállást foglalni a csoportnak az éjszaka közepén. Ekkorra már elmúlt éjfél, ezért a szállásfoglaló rendszerek lezártak és nem lehetett látni, hogy hol vannak szabad szobák arra az éjszakára. Nem volt mit tenni: egyesével, telefonon kellett felhívnunk a helyi szállodákat. Szerencsére sikerrel jártunk 

– mesélte az utazási iroda vezetője a szerencsés végkifejletről.

Mindez a Ryanair dolga lett volna, de mint Prónay Bence elmondta: tapasztalatból tudták, hogy nem várhatnak a diszkont légitársaságra a helyzet kezelésében. A Ryanair helyi képviselőjének Alghero repülőterén már csak annyit kellett tennie, hogy transzfert hív a csoportnak. Ha a szokottnál döcögősebben is, de ennyit azért el tudott intézni azoknak az utasoknak a cég, akikkel éppen nekik kellett volna törődniük a hatályos jogszabályok szerint.

Az egyik utas, aki átélte a szardíniai járat törlésének megpróbáltatásait, dr. Farkas Beáta volt, aki a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának a professzora.

Szerencsém volt, hogy nem egyénileg, hanem utazási irodával mentem. Miközben a Ryanair semmi, de tényleg semmi segítséget nem tudott adni, addig az iroda munkatársai az éjszaka közepén 46 embernek szereztek szállást és foglaltak új repjegyet

 - mondta.

A fapados légitársaság – amely az elmúlt hetekben számtalanszor kibabrált az utasaival – végül elfogadta az utazásszervező által kidolgozott megoldást a helyzetre és másnap kifizette a magyar irodának az ügyfelek éjszakai szállását. Vagyis beleült a készbe és ezzel lezártnak is tekintette az ügyet. A csoport végül az eredeti tervekhez képest két nappal később, szombaton hagyta el Szardíniát, a társaság fele közvetlenül Budapestre repült, a másik felének a pozsonyi járatra tudtak helyet foglalni, ahonnan autóbusszal hozták haza az utasokat.

A kormányhivatal várja a bejelentéseket

Hatósági ellenőrzést indított a Ryanair, a Wizz Air, a SunExpress és a Eurowings légitársaságokkal szemben Budapest Főváros Kormányhivatala az utóbbi napokban tapasztalt jelentős járatkésesek kapcsán. Az ellenőrzés arra irányul, hogy a légitársaságok betartották-e a vonatkozó uniós rendelet előírásait az utasok tájékoztatását, valamint a nekik nyújtandó segítséget illetően. Ha az ellenőrzés során jogsértés gyanúja merül fel, a szükséges eljárásokat a kormányhivatal megindítja az érintett légitársasággal szemben - közölte a hatóság. A kormányhivatal az idegenforgalmi főszezon alatt kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy fellépjen azokkal a légitársaságokkal szemben, amelyek nem tartják be a jogszabályi előírásokat, veszélyeztetve ezáltal az utazók nyugodt családi kikapcsolódását. A kormányhivatal arra biztatja az utasokat, forduljanak hozzá bizalommal a légi utazással kapcsolatban tapasztalt érdeksérelem esetén.


 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.