Főpolgármester-választás: még nincs vége, Vitézy Dávid az Alkotmánybírósághoz fordult

INSIDER
Létrehozva: 2024.06.28.

Félretájékoztatta és étlen-szomjan várakoztatta utasait a Ryanair: újabb botrány Ferihegyen

Az elmúlt hetek több órás késései után itt az újabb fapados botrány Ferihegyről: több, mint négy órás várakozás után sem szállt fel a Rómába tartó járat, miközben az utasoknak fogalmuk se volt, mire számítsanak, élelmet vagy frissítőt ugyanakkor nem kaptak.

Még le sem csillapodtak a kedélyek a Liszt Ferenc Repülőtéren az elmúlt hetekben tapasztalt, jelentős járatkésések miatti botrányok után, máris itt az újabb ügy: a főszereplő ezúttal a Ryanair és a diszkont légitársaság július 27-i, szerdai, Rómába induló járata, amely 16 óra 50 perckor szállt volna fel Ferihegyről. Nem így történt – tudtuk meg egy olvasónktól, aki ott ült ugyan a gépen, csütörtökön mégis Budapesten számolt be a kálváriájáról.

Amikor végre megérkezett a Ryanair gépe, az utasok reménykedtek, hogy eljuthatnak úti céljukhoz  Fotó: Olvasói

Nyíri András Domonkos másodmagával utazott volna a magyar fővárosból Rómába és ehhez éppen a Ryanair június 26-i, 16 óra 50 perckor induló járatát nézte ki. Nem bízott semmit a véletlenre: az ajánlott érkezési időnél is korábban, már 15 órakor ott volt Ferihegyen.

Valamikor 15 óra 20 perc körül a Ryanair mobilalkalmazáson keresztül jelezték, hogy késni fog a járatunk és a 16 óra 50 percre tervezett indulás helyett majd csak 18 óra 15 perckor fogunk kigurulni a kifutóra. Közben viszont a reptéri információs táblák már ekkor 20 óra 35 perces felszállási időről tájékoztattak, vagyis nem igazán volt egyetértés a légitársaság és a reptér között abban, hogy mikor is indulhatunk el

 – mesélte Domonkos a Ripostnak.

Jött az ilyenkor szokásos kávé - saját pénzen, a reptéri büfében - és jobb híján a reptéren sétálgatás.

Később a légitársaság mobilalkalmazása újabb csúszásról és már 19 óra 25 perces felszállásról adott tájékoztatást, miközben az is folyamatosan változott, hogy melyik kapun tudjuk majd megkezdeni a beszállást. Azt gondoltuk, hogy biztos jó oka van a jelentős késésnek: talán egy vihar, vagy ilyesmi

– emlékezett vissza ezekre a percekre. Ekkor az utasok még reménykedve várakoztak.

Végül már 18 óra is elmúlt, amikor kiderült, hogy melyik kapunál, de legalább megkezdődhetett a beszállítás a járatra, amelynek ekkor már több mint egy órája a levegőben kellett volna lennie. A fedélzeten a pilóta közölte, hogy csak újabb 1 óra és 20 perc elteltével tudnak majd felszállni. Ezen a ponton még senki sem háborgott, pedig messze volt már a tervezett 16 óra 50 perces indulás.

Már órák óta a gépen voltunk, becsukott ajtóknál, de még mindig nem kezdtünk el gurulni. Ehelyett nagyjából 20 óra magasságában ismét a pilóta szólalt meg, hogy közölje: nem fognak tudni felszállni, mert a fogadó reptér, a római Ciampino bezár, mire odaérnénk.

Ez azért is érdekes, mert a római reptér honlapja szerint hajnali 4 óra és éjfél között van nyitva a légikikötőE-mailt is kaptak a járat utasai, amelyben a késésből, illetve a járattörlésből fakadó jogorvoslati lehetőségekről tájékoztatta őket a Ryanair. Domonkos odament ezzel az e-maillel a stewardesshez, aki csak azt tudta hajtogatni neki, hogy nem késnek még két órája! Mindezt este nyolckor, az utas arcába, annak a járatnak a fedélzetén, amelynek 16 óra 50 perckor kellett volna felszállnia...

Jelentős járatkésés esetén a légitársaságoknak kötelességük étellel és itallal ellátni az utasokat. A Ryanair ezt nem tette meg (Képünk illusztráció) Fotó: Lucas Oliveira / Pexels 

Ez volt az a pont, ahol már egyre többen adtak hangot a türelmetlenségüknek, főleg azok, akik gyerekkel voltak. Domonkos így folytatta:

Valamikor 21 óra körül végre kinyitották a gép ajtóit és leszállhattunk. Mi ezt az elsők között tettük meg és azonnal a Ryanair reptéri irodájához siettünk, ahol hárman voltak előttünk, tehát megint várakozás következett.

Mikor végre sorra kerültek, Domonkoséknak felajánlottak egy 28-i indulást, de mire olvasónk ezt átgondolhatta volna, már nem is élt az ajánlat, mert az a járat be is telt. Ajánlottak nekik egy Nápolyba érkező járatot, ami cirka 200 kilométerre van Rómától, ahová menni akartak. Végül elfogadták a június 30-án induló járatra a jegyet, 5-i visszaúttal.

Azt is kérdeztem, hogy a reptérről hazautat megtérítik-e, de finoman szólva sem voltak segítőkészek, mi pedig úgy láttuk, jobb, ha magunk oldjuk meg, hogy mihamarabb otthon lehessünk végre.

Bőven akadtak azonban olyanok, akiknek ennél is hosszabbra nyúlt az estéje: este negyed 10 körül ugyanis a 16:50-es római járat többi utasa is beállt a sorba a Ryanair irodájánál...

A Ripost megkérdezte a Ryanairt és a Budapest Airportot, mi volt az oka a járattörlésnek és miért nem kaptak az utasok sem megfelelő tájékoztatást, sem ellátást, amint válaszuk megérkezik, frissítjük cikkünket.

A kormányhivatal várja a bejelentéseket

Hatósági ellenőrzést indított a Ryanair, a Wizz Air, a SunExpress és a Eurowings légitársaságokkal szemben Budapest Főváros Kormányhivatala az utóbbi napokban tapasztalt jelentős járatkésesek kapcsán. Az ellenőrzés arra irányul, hogy a légitársaságok betartották-e a vonatkozó uniós rendelet előírásait az utasok tájékoztatását, valamint a nekik nyújtandó segítséget illetően. Ha az ellenőrzés során jogsértés gyanúja merül fel, a szükséges eljárásokat a kormányhivatal megindítja az érintett légitársasággal szemben - közölte a hatóság. A kormányhivatal az idegenforgalmi főszezon alatt kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy fellépjen azokkal a légitársaságokkal szemben, amelyek nem tartják be a jogszabályi előírásokat, veszélyeztetve ezáltal az utazók nyugodt családi kikapcsolódását. A kormányhivatal arra biztatja az utasokat, forduljanak hozzá bizalommal a légi utazással kapcsolatban tapasztalt érdeksérelem esetén.

 

 

origo.hu

A szombat éjszakában találták meg Szoboszlai Dominikot - kép

ripost.hu

Csupán 7 kérdés, na de milyen! Zseni vagy, ha mindre tudod a választ

borsonline.hu

"Köszönöm, hogy szerettél" – elsírja magát, aki meglátja most Berki Krisztián sírját – fotó

vg.hu

Katasztrofális veszteségekről számolt be a svéd elektromos autógyártó

ripost.hu

Leszakadt a világ egyik legnagyobb repterének teteje, rengeteg a sérült

mandiner.hu

Lengyel lap: Ukrajna komoly gesztust tett Magyarország felé

ripost.hu

Héjával vagy héj nélkül kell befőzni a sárgabarack lekvárt?

travelo.hu

VIDEÓ: Mutatjuk Szlovénia legkáprázatosabb vízeséseit

ripost.hu

Fuldoklik az idegességtől a magyar sztárséf, botrány, amit valaki megtett a Michelin-csillagos étteremében

ripost.hu

Elolvadunk: ilyen édesen pancsol a medencében Kulcsár Edina a kisbabájával

ripost.hu

Új felállásban tarol a világbajnok magyar kaja: kóstold meg a rakott nokedlit

ripost.hu

Nem bírta tovább a harcot a betegséggel: Elhunyt a népszerű énekesnő

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

INSIDER

Semmibe veszik a fapados multik az utasaikat – hatósági ellenőrzés indult a botrányok miatt

INSIDER

Brüsszel rohan a háború felé: két háborúpárti nő kerülhet az EU élére

INSIDER

Magyar Péter részeg balhéja: itt a teljes történet - fotók, videók!

INSIDER

Macron, Scholz, Meloni: Európa nagyhatalmainak vezetőivel tárgyal Orbán Viktor

INSIDER

65 éve indult a Szabó család! Frissítsd fel a tudásod szülinapi kvízünkkel

INSIDER

Temetődombra épült a szellemkastély, amiben egy magyar sámán él - Galéria

INSIDER

Ezért érdemes kiváltani az EU kártyát

INSIDER

Rejtélyes riasztás: általános iskolához kellett rohannia a tűzoltóknak Tinnyén