tóth gabi
A karácsonyi bevásárlások alkalmával kialakuló hatalmas tömeg és a vásárlók gondatlansága sok fejfájást okoz a bolti dolgozóknak.
A karácsonyi rohanás közepette a bolti dolgozók fáradt arcát gyakran csak azok veszik észre, akik figyelmesek. Most bemutatunk hét olyan dolgot, amire ha odafigyelünk, megkímélhetjük azokat, akik a színfalak mögött igyekeznek megteremteni nekünk a tökéletes karácsonyi bevásárlás élményét.
Csemegepultos kihívások: A húsos pultban megállás nélkül pörögnek a szeletelők. Mindenki felkészül, hogy pár napig nem lesznek nyitva a boltok, felvágottat vásárolnak az emberek. Kikérik, majd rájönnek, hogy mégsem "ilyet", inkább "olyat" szerettek volna, vagy mégsem kell, és az eladótérben kirakják, jobb esetben hűtött helyre, rosszabb esetben csak egy polcra. Az ilyen helyzetek nem csak zavaróak, de rengeteg plusz munkát okoznak a dolgozóknak. Az áru pedig, mivel nem tudni, mikor került oda, megy a kukába.
Otthagyott bevásárlókocsik: Sokszor előfordul, hogy a vásárlók bevásárlókocsikat tömnek tele mindenféle termékkel, majd azokat ott hagyják valahol az üzletben. A dolgozóknak ez hatalmas plusz munka, hisz órákba telik, mire mindent visszatesznek a helyére.
Csomagolások kitépése: A ruházati termékek csomagolásait nem ritkán széttépik a vásárlók, mert nem látják pontosan, milyen méretű a termék. Az ilyen cselekedetek főleg az eladhatóságot veszélyeztetik.
Kommunikáció hiánya: A vásárlók sokszor csak akkor fordulnak a dolgozókhoz, ha valamit nem találnak meg. Azonban illene a kommunikációt méltó módon kezdeni. Egy egyszerű "Jó napot" vagy "Üdvözlöm, elnézést" helyett a dolgozók elé állva gyakran csak azt kérdezik: "Hol találom?".
Hűtést igénylő áruk sorsa: A boltokban sok olyan termék található, amelyek hűtést igényelnek. Ha azonban ezek a termékek nem kerülnek vissza időben a megfelelő helyre, akkor sajnos mehetnek a szemétbe.
Sérült csomagolások: Azok a termékek, amelyek sérült csomagolással kerülnek a polcokra, gyakran eladhatatlanok. A vásárlók érthető módon nem szeretnek sérült termékeket vásárolni, így a sok felesleges munkától óvjuk meg az eladókat, ha ügyelünk mi is a csomagolások épségére.
A legnagyobb taplóság: Az eladók munkaideje zárásig tart. Utána még gyorsan kasszazárást kell csinálniuk és el kell végezni a zárással kapcsolatos teendőket. Mikor szólnak, hogy már csak pár perc van a zárásig, az nem azt jelenti, hogy bezárják a bejáratot és aki addig beérkezett, az még nyugodtan vásárolgathat bent. Az eladók is emberek, így zárásra, vagy legalább pár perccel az előtt illik a kasszához érni. Ne vásárolgassunk zárás után, hiszen – pláne az ünnepek alatt – mindenkit várnak otthon. Senkit ne lopjunk meg a családdal tölthető drága idejétől!
A bolti dolgozóknak amúgy sincs könnyű dolguk, a felkészülés november elején kezdődik és csak december 24-én délben ér véget. Az ünnepek alatt is ők állnak a vásárlók rendelkezésére, így érdemes lenne néhány kedves szóval köszönteni és megköszönni nekik a segítségüket.